Kışın nasıl yürüyüş yapmalıyız?

'Zaman Tüneli' forumunda Eylem tarafından 16 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Kışın nasıl yürüyüş yapmalıyız?

    [​IMG]
    Yürüyüş yapmanın hem kalp sağlığına, hem ruh sağlığına hem de zayıflamaya olan etkisi genel olarak bilinmektedir. Bu nedenle de doktorların ortak tavsiyesi yaş ne olursa olsun insanların yürüyüş yapmak için kendilerine zaman ayırmaları gerektiğidir.

    Havalar güzelken yürüyüş yapmak oldukça kolaydır. Eşofmanlarını takıp dışarı çıkmak yeterlidir asıl mesele yürüyüşü bir yaşam tarzı haline getirip kışın da düzenli şekilde yürümektir. Bunun için gerçekten yürüyüş yapmayı sevmek ve azimli olmak gerekir. Aksi halde havaların soğuması ile birlikte yürüyüşte rafa kaldırılır.

    Soğuk havalarda yürüyüşe çıkmak için kendinize bahaneler bulun. Mesela aksi halde alacağınız kiloları düşünün, evde kapanıp kalmanın ne kadar can sıkıcı olabileceğini hayal edin. Sonra sıkıca giyinip kapıdan dışarı atın kendinizi. Sıkıca giyinin derken bunu kelimenin gerçek anlamıyla yapın. Sıcak tutacak iç çamaşırı ile başlayıp işi kazak, atkı ve eldivene kadar götürün. Ne kadar sıkı giyinirseniz o kadar uzun mesafe yürüyebilirsiniz.

    Havalardan dolayı dışarı ilk çıktığınız anda hissedeceğiniz irkilme zamanla geçecek ve üşüdüğünüzü fark etmeyeceksiniz. Yanınıza limonlu ılık su almayı da ihmal etmeyin. Ayrıca yürüyüşe başlamadan önce evde ısınma hareketli yaparak vücudunuzu gevşetin ve yürüyüşe hazırlanın.

    Evinizin yakınında bir yürüyüş alanı bulun en yakın mesafede yürüyüş yapmaya başlayın. Bir yürüyüş parkuru seçip yürümeye başlarsanız etrafınızda size eşlik eden insanlar nedeniyle daha da azimleneceksiniz ve ertesi gün yürüyüşe çıkmak için sabırsızlanacaksınız.