Kış Aylarında Kilo Almamak İçin

'Kadınca' forumunda zamaneanne tarafından 21 Aralık 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]





    Hanımların en büyük sıkıntılarından biri de kış mevsiminin gelişiyle birlikte oluşan kilo alma korkusudur. Kışın daha çok acıkmamızın en önemli sebebi hava sıcaklıklarındaki değişimdir. Kışın Daha çok üşüdüğümüz için vücutta bir enerji açığı oluşur.

    İŞte kış mevsiminde dengeli beslenmek ve herşeyden önce yazın verdiğimiz kiloları almamk çin bazı önlemler almak mümkün. İşte o önlemler:

    Kışın gelen kilolara hazırlıksız yakalanmamak gerekir. Acıkmayı daha yoğun hissettiğimiz için ara öğünleri kuvvetlendirmeliyiz. Her ana öğünün arasında küçük ara öğünler koymak gerekir. Bu taze ve kuru meyve olabileceği gibi galeta, grisini gibi mide suyunu çekecek bir karbonhidrat gurubu da olabilir. Tabi tüketilen ölçü önemlidir. 2 porsiyon meyve veya 2-3 grisini ara öğün için yeterlidir. Ana öğünlerde bol karbonhidratlardan uzak durmak gerekir. Fazladan tüketilen ekmek, pilav, makarna tartıda artış olarak kendini gösterecektir.

    Kış döneminin en önemli besinlerinden biri de balıktır. Omega-3 ve Omega-6 için zengin bir kaynaktır. Çocuklarımız için çok gerekli olan fosfor ve selenyumu da içerir. Taze balığı bol bulabildiğimiz şu mevsimde haftada en az 2 gün balık tüketmeliyiz. Tabi tüm bu olumlu etkilerinden maksimum fayda sağlayabilmemiz için pişirme şekli de önemlidir.

    Tatlı ihtiyaçlarımız için mümkün olduğunca hafif olanlarını seçmek gerekir. Şerbetli, yağlı olanlarından uzak durulmalıdır. Muhallebi, sütlaç, kabak tatlısı, meyveli yoğurt hatta dondurma en uygun tatlılardır. Tabi bunları düzenli olarak her gün tüketmemelidir. Haftada 2-3 gün yeterlidir.