Kış Aylarında Beslenmeye Dikkat

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 8 Kasım 2011 tarihinde açılan konu


  1. Kış Aylarında Beslenme
    Kış Aylarında Beslenmenize Dikkat Edin

    Soğuk havalarda insan vücudundaki enerji ihtiyacı artar, bu nedenle bol vitaminli, mineralli ve sulu gıdaların kış aylarında daha fazla tüketilmesinin çok önemli.

    Kış aylarında kişilerde bağışıklık sistemi zayıfladığından vücut enfeksiyonlara karşı savunmasız kalabilir. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için C, E, A, B–6, D vitaminleri, folik asit ve bazı minerallerin yeterince alınması gerekiyor. Beslenirken karbonhidrat, yağ, protein dengesinin korunması gerektiği, soğuk havalarda C vitamini yönünden zengin meyvelerin tüketilmesi yararlı olur.

    C vitamini dediğimizde ilk akla gelenlerden birisi olan portakal suyu, portakalın kendisine göre enerjisi yüksek bir besin kaynağıdır. Genellikle tüm meyvelerin suyu sıkıldığı zaman glisemik indeksi artar ve buna bağlı olarak kalorisi yüksek olur. O yüzden günde 3 porsiyon meyvenin kendisini yemeniz yeterli olacaktır. (Örn: 1 orta boy elma = 1 porsiyon meyve )

    • Bazı besinlerin kalori değerleri ve C vitamini içerikleri:
    • Yeşil biber 3-4 adet yeşil biber 29 kalori olup 100mg C vitamini içerir
    • Karnabahar 2 parça karnabahar 31 kalori olup 80 mg C vitamini içerir
    • Limon 1 adet limon 43 kalori olup 51 mg C vitamini içerir
    • Semizotu 1 su bardağı kıyılmış semizotu 16 kalori olup 15 mg C vitamini içerir
    • Portakal 1 küçük boy portakal 49 kalori olup 59 mg C vitamini içerir

    Salatasız Gün Geçirmeyin
    Grip, soğuk algınlığı gibi hastalıkların daha yoğun olduğu bugünlerde salatalarınıza C vitamini yönünden zengin maydanoz, semizotu eklemeyi ihmal etmeyin. Çay ve kahve tüketimi yerine içeceğiniz yeşil çay, adaçayı, ıhlamur ve kuşburnu çayı da sizi hastalıklardan korumada etkili olacaktır. 100 gr kuşburnu 450 mg C vitamini içerir.

    Yetişkinlerde ortalama günlük 70 mg C vitamini alımı yeterlidir. C vitamini, yüksek doz alındığında emilimi azaldığı için yararları sınırlı kalır ve fazlası böbreklerden idrarla dışarı atılır. O yüzden her şeyde olduğu gibi askorbik asitte de aşırıya kaçmamız gerekmektedir. Ayrıca C vitamini preparatlarını hekiminize danışmadan kullanmayınız, aksi takdirde bazı yan etkileri görülmesi mümkün olabilir.

    Sigara İçenler Dikkat
    Günlük askorbik asit ihtiyacı yaş ve cinsiyete bağlı olarak değişmekle beraber, sigara içen bireylerin alması gereken C vitamini, normali 2 katıdır. Sigaranın askorbik asit emilimini azalttığı yapılan araştırmalarda görülmüştür.
    [​IMG]