Kış Aylarında Beslenme

'Sağlık Rehberi' forumunda EyLüL tarafından 24 Kasım 2011 tarihinde açılan konu


  1. Kış Aylarında Beslenme Önerileri
    Kış Aylarında Sağlıklı Beslenme
    Kış Aylarında Nasıl Sağlıklı Beslenilir

    Yeterli ve dengeli beslenme her mevsimde önemlidir, fakat kış aylarının getirdiği soğuklarla birlikte düşen
    vücut direncimizi sağlam tutmak açısından bu mevsimde beslenmemize extra dikkat
    etmemiz gerekmektedir. Eğer vücudumuza yeterli ve gerekli besinleri veremezsek
    soğuk algınlıkları da kaçınılmaz olur.

    Soğuk havalar, bulaşıcı hastalıkları da beraberinde getiriyor. Vücut direncinin düştüğü kış günlerinde, doğru ve dengeli beslenmek büyük önem taşıyor. Kış mevsiminin zorlu günlerine karşı sağlıklı beslenmek, hastalıklara karşı büyük öneme sahip bir korunma yöntemi.

    Kış aylarında özellikle vitaminlerin daha çok tüketilmesi gerektiği söylenir ancak her zaman önemli olan dengeli beslenmektir. Özellikle hamile ve emziren annelerin dengeli beslenmeye özellikle dikkat etmesi gerekir. Her grup besinden belli ölçüde tüketmek, vitaminlerin yanında protein, yağ ve karbonhidratları da uygun şekilde almanızı sağlayacaktır.

    Kış ayları, C vitamini açısından zengin olan turunçgillerin rahatça bulunduğu bir ay. İster yiyerek ister suyu sıkarak bolca turunçgil tüketmenizi tavsiye ediyoruz. Ancak unutmayın, meyve sularını taze tüketmelisiniz. Beklemiş meyve suları zamanla vitaminlerini kaybeder. Ayrıca portakal, greyfurt gibi meyveleri sıkarken bol posalı sıkarsanız, içinde bulunan lifler sindiriminize yardımcı olacaktır.

    Kış sebzeleri içinde vitaminsel olarak öne çıkanlar kabak, Brüksel lahanası, karnabahar ve yeşil biber. Bunların yanında yemeklerinize ve salatalarınıza ekleyebileceğiniz maydanoz, roka ve tere de vitamin açısından oldukça zengin bitkiler.

    [​IMG]