kiloyu korumanın yolları

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda HazaN tarafından 14 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Kilo kontrolü nasıl yapılır
    Kilo kontrolü hakkında püf noktalar

    [​IMG]

    Kilo vermek işin sadece yarısı. Sonrasında bunu korumak gerekiyor. Aksi takdirde bin bir çabayla kaybettiğiniz kilolar intikam alırcasına geri dönecekler. Araştırmalar diyetten başarılı sonuç alan her 20 kişiden sadece birinin bunu koruyabildiğini gösteriyor. Ama eğer ne yapmanız gerektiğini bilirseniz, kilonuzu koruyabilirsiniz.

    Verdiğimiz kilolar bizleri mutlu etse de, tekrar kilo alma korkusu aklımızdan çıkmıyor. Verdiğiniz kiloları tekrar almak istemiyorsanız uzmanlara kulak vermeli ve tedbiri elden bırakmamalısınız. Diyetisyen Serkan Tutar’a göre, İşte, kilonuzu korumanın 6 yolu…

    1. Uzun süren yaz geceleri sabahları geç kalkmanıza ve vücut dengenizin düzensiz olarak çalışmasına neden olur. Fazla uyku hantal bir bedene sahip olmanıza neden olur. Sabah kahvaltısından önce 30 dakika yüzme vücudunuz için yapacağınız en büyük torpil olur. Tatilde bile olsanız kahvaltısız güne başlamayın.

    2. Tatilin en büyük keyiflerinden biridir açık büfe yemek. Açık büfelerde zeytinyağlıları tercih edin. Bunun dışında sevdiğiniz ve kalorisi fazla olan yemekler tabaklarınızın küçük bir kısmını kapsayabilir.

    3. Yazın dondurma tüketimi artar ama günde en fazla 2-3 top ve sütlü olanı tercih edin. Yemeden önce kalorisini inceleyin. Hazır dondurmaları haftada 2 defa tüketebilirsiniz.

    4. Şehir hayatı spor yapmamızı engellese de işte tam size göre fırsat. Sabahları havuz veya denizde geçireceğiniz 30-45 dakika, öğle saatlerinde basketbol, futbol oynamak kilo korumanıza yardımcı olacaktır.

    5. Yaz aylarında su kaybınızın fazla olduğunu düşünürsek, günde 2-2,5 litre su içilmelidir. ‘Ben su yerine daha fazla kahve ve çayı tercih ediyorum’ diyenlerdenseniz yanılıyorsunuz. Özellikle çay, kahve ve karbondioksitli içeceklerde bulunan kafein ve alkollü içecekler sıvı kaybını arttırır. Bu tür içeceklerin su yerine geçmediği bilinmeli ve tüketim miktarlarına dikkat edilmelidir.

    6. Yaz ayları için favori içeceklerimizi, asitli içecekler, hazır meyve suları, limonata, soda gibi listeyi uzatmak mümkün. Sağlığınız açısından en fazla tercih etmeniz gerekenler taze sıkılmış meyve sularıdır. Asitli içecekler ve hazır meyve sularını haftada 3-4 gün günde 330 ml’den fazla tüketmek sağlığınız açısından olumsuz sonuçlar doğurabilir.