Kilo Vermeyi Hızlandıran Besinler Yiyecekler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda HazaN tarafından 23 Mart 2011 tarihinde açılan konu


  1. Hangi besinler kilo verdirir,
    Kilo verdiren besinler nelerdir

    YEŞİL ÇAY:

    Yeşil çayın faydası yapılan deneylerle kanıtlanmıştır. Gönüllü olarak 3 ay boyunca yeşil çay içen bir grup ile yeşil çay içmeyen grup arasında yağ farkı ortaya çıkmıştır. Yeşil çayı içenlerde daha fazla yağ kaybı görülmüştür. Yine araştırmacılara göre yeşil çayın yağ yakımını sağlayıp kilo kaybını fazlalaştığını ortaya çıkarmıştır

    Aynı zamanda kolesterole ve kalbe iyi gelen yeşil çay kalori içermemekle beraber damar sertleşmesi riskinide azaltır.
    Kısacası yeşil çay tüketmemiz gereken tam bir sağlık kaynağıdır.

    Deriyi besler
    Hücre yenileyici özelliği vardır
    Kemik erimesini engeller
    Sürekli olarak kullanıldığında romatizmal hastalıklarının tedavisinde fayda sağlamış olur
    Vücuttaki yağların yakılmasını hızlandırdığından diyeti destekler !
    Kan şekerini ayarlar
    İdrar söktürücüdür
    Gribi önleyici olup stresi azaltır
    Yorgunluk ve uyku halini ortadan kaldırır
    Yemek borusu kanserini yarı yarıya önler
    Tansiyonu ayarlar
    Tümörü küçültür
    Cildi genç tutar

    ÇORBA:

    Ana öğünlerde yemeğe başlam önce içilen çorba doygunluk hissi verir. Doygunluk hissi veren çorbadan sonra yemeğe tokmuş gibi oturduğumuzdan daha az yemek yeme isteği olur. Böylece daha az kalori almış ve birden mideye yüklenmemiş oluruz. Yapılan araştırmalara görede akşam yemeğinden önce çorba içenlerin içmeyenlere göre 4/1 (dörtte bir) daha az kalori aldıkları anlaşılmıştır. Ancak çorbanın düşük kalorili olması önemlidir. Kalorisi bol çorba içmek tam tersi etki yapacağı unutulmamalıdır. Örneğin; kremalı çorba gibi.

    Sebze çorbası, balık suyu çorbası, tavuk çorbası, domates çorbası ideal çorbalardır.

    Tavuk suyu ve et suyu çorbaları hazırlanırken içine yağ katmaya gerek yoktur. Bu tür çorbalar enerji verir ve tok kalmamızı sağlar.

    Çorbalara prinç, şehriye veya bulgur eklemek besin değerini arttırır.
    Domates çorbası ise kansere karsı korunmamızı sağlar.
    Sebze çorbası ile vitamin ve mineral almış oluruz.
    Yayla ve yoğurt türü çorbalarda kalsiyum bulunmaktadır.
    Mercimek çorbası mineraller açısından zengindir. Kalori değeri biraz fazla olmasına karşın oldukça yararlı bir besindir.

    YEŞİL SALATA

    Yemekten önce düşük kaloride salata yememiz kendimizi tok hissetmemizi sağlar ve yemekte alıcağımız kaloriyi azaltır. Ancak yüksek kalorili bir salata yaparsak tam tersi etki eder ve yemekle alıcağımız kalori miktarının artmasına sebebiyet göstermiş oluruz.

    Sağlıklı salata yapmak için;

    1 orta boy salatalık, 1 orta boy domates, taze ıspanak yaprakları, ve rendelenmiş yarım havuç içerdiği lif ve sağlıkli bir salata için yeterince uygundur.

    Düzenli salata tüketimi:

    Tokluk hissi verir
    İçerisinde bulunan vitamin ve mineraller vücudun savunma sisteminin daha iyi çalısmasını destekler
    Kolestrolü düşürücü etki gösterir
    Zayıflama yöntemleri için ideal bir besin türüdür

    YOĞURT:

    Yağsız yoğurdun içinde buluna kalsiyumun zayıflatıcı etkişi günümüzde çeşitli araştırmalar sayesinde tarafından kabul edilmiştir. Ayrıca yüksek kalsiyumlu ve yağsız yoğur yiyenlerin 5/4′ünde yani 5 kişiden 4 ünde araştırmalar sonucu karın bölgelerinde yağ kaybettigi ortaya çıkmıştır. Yoğurdun açlık kontrolü etkiside vardır. Sağlığı korumak ve daha sağlıklı olmak için çok önemli bir besin maddesidir.

    Yoğurt; büyüme, gelişme çağında diş ve kemik gelişimini hızlandırır
    Kemiklerin güçlenmesini sağlar ve kırılmaları önler
    Bağışıklık sistemini güçlendirir
    Yapılan araştırmalara göre çok yoğurt yiyenlerin az yoğurt yiyenlere göre daha çok ve sağlıklı yaşadığı saptanmıştır
    Zayıflama yöntemlerinde son derece faydalıdır
    Suyu süzülmeden yenmelidir. Suyu süzülen yoğurt B vitamini kaybeder

    KURU BAKLAGİLLER

    Kuru baklagillerin içerisindeki lifler kendimizi daha çabuk tok hissetmemizi sağlar. Baklagilleri yemek içinde tüketeceğimiz gibi haşlayıp salata ve çorba içerisindede kullanabiliriz. En yağlı baklagil soya fasülyesidir. En zengin proteğin kaynağıdırlar.

    Kötü kolesterolü düşürür
    Kan şekerini yükseltir
    Kabızlığı önler
    Kalp hastalıklarına iyi gelir

    SU

    Su süper besin olarak kabul edilir. Bunun nedeni “0 kalori” olmasıdır. Kalori içermediğinden suyu her saat içebilirsiniz. Eğer kalori içeren içecekler tüketirseniz bunu dengelemek için az yemeniz gerekir. Yaşlandıkca susama duygusu azaldıgından susadıkca değil aklımıza gelen her an su içmeliyiz. Suyu fazla almanız hiç bir sorune neden olmaz sadece fazla tüvalete gitme gereksinimi duyarsınız o kadar. Ancak eksik su alırsanız önemli derecede sorunlara yol acar. Önemli bir noktada suyu yeterli miktarda aldığımızda daha fazla kalori harcamamızı sağlar. Zayıflama yöntemleri ve diyet yöntemlerinde de sık sık su kullanmalıyız.

    Aç karnına içildiğinde vücuttaki zarar maddelerden kurtulmamızı sağlar
    Böbreklerin çalışmasını düzene sokar
    Çildin nemini ve gerginligini arttırır
    Cilde yumuşaklık ve parlaklık verir
    Sindirimi kolaylaştırıp kabızlığı önler
    Ağız kurumasını ve kokusunu önler
    Eklem hareketlerini kolaylaştırıp kilo vermeyi sağlar
    İdrar kesesi ve meme kanserinden koruyucu özelliği vardır.