kilo verememenin nedenleri nelerdir neden kilo veremiyorum

'Hastalıklar' forumunda Sitem tarafından 26 Ocak 2012 tarihinde açılan konu


  1. Düzenli spor yapmanıza ve sağlıklı yiyeceklerle beslenmenize rağmen kilo veremeyebilirsiniz. Ufak tefek hatalar ve ihmaller hedeflediğiniz kiloya giden yolda önünüze engel olarak çıkabilir.İşte kilo verememenizin sebepleri;

    Yeterli su içmemek
    Vücudunuzu nemlendirmenin yanında düzenli olarak su içmek kilo kaybına da yardımcı oluyor. Yemeklerden önce bir bardak su içmek ve bol miktarda su içeren meyve sebze tüketmek daha az yemenizi sağlar. Yapılan araştırmalara göre soğuk su içmek, metabolizmayı hızlandırıyor ve vücudunuzun şekerli içeceklere olan isteğini bastırıyor.

    Bütün gıda gruplarından yememek
    Bütün gıda gruplarından yeterince tüketmemek, yemeyi kestiğiniz gıdalara daha fazla istek duymanıza ve beslenme yetersizliğine sebep olur. Karbonhidratları tüketmeyi kesmek yerine kepekli tahıllara odaklanmanız daha doğru olur.

    Yeteri kadar yürümemek
    Günlük 15 dakika tempolu yürüyüş yeterli görünse de size planladığınız kadar kilo kaybı sağlamayabilir. Kilo verebilmek için günde en az 30 dakika tempolu şekilde yürümelisiniz.

    Aç karnına egzersiz yapmak
    Araştırmalara göre aç karnına egzersiz yapıldığında kalori yakımı yağdan değil, kastan oluyor. Bunu engellemek için spordan önce hafif bir şeyler yemeyi deneyebilirsiniz. Bu şekilde vücudunuzdaki kas kaybını önleyebilir ve spor yaparken daha fazla enerjiye sahip olabilirsiniz.

    Sadece kardiyo yapmak
    Kilo vermek için sadece kardiyo yapmak yeterli değil. Ağırlık çalışmalarının da önemli bir yeri var. Ağırlık çalışarak kaslarınızı güçlendirebilir ve metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Metabolizma hızınızın artması, daha çok kilo vermeniz anlamına gelecek.

    Kararlı olmamak
    Uyguladığınız diyet ya da spor programına gönülden bağlı değilseniz, iyi bir sonuç alamazsınız. Uyguladığınız programda mutlaka kararlı olun.

    Ayakta yemek yemek
    Buzdolabının ya da mutfak tezgahının önünde durup bir şeyler yemek zamandan kazanç gibi görülebilir, ancak farkında olmadan fazla yemenize sebep olur. Yemek için kendinize zaman ayırmalısınız.

    Düşünmeden yemek yemek
    Yemeklerinizi televizyon ya da bilgisayar karşısında yemeniz kilo almanıza neden olur. Bunun sebebi beyniniz başka bir şeyle meşgul olduğundan, doygunluk hissini fark etmemeniz.

    Yeterince meyve ve sebze yememek
    Günde 5-6 porsiyon meyve ve sebze yemek oldukça önemli. Sebze ve meyve yemek kendinizi daha uzun süre tok hissetmenizi sağlayacağından kilo vermenizi de kolaylaştıracak.

    Yeteri kadar yememek
    “Daha sonra yemek yerim” diyerek kendinizi aç bırakmayın. Bu sadece metabolizmanızın dengesini bozar ve daha fazla yemenize sebep olur. Ara öğünlerinizi ihmal etmezseniz ana öğünlerinizde daha az yiyebilirsiniz.

    Çok bol kıyafetler giymek
    Rahat ve bol kıyafetler kilolarınızı fark etmenizi engeller. Bu durum kilo verme motivasyonunuzu olumsuz yönde etkiler. Vücut hatlarınızı belli eden kıyafetler giyerseniz, fiziğinizin farkında varıp buna göre bir diyet yapabilirsiniz.

    Porsiyon kontrolü yapmamak
    Diyetlerde tabağınızdaki yemeğin kontrolünü sağlamak çok önemli. Öğünlerinizin miktarını belirlemek ve beyninizin verdiği tokluk sinyallerine kulak vermek kilo vermenizi kolaylaştıracak.

    Yeterince uyumamak
    Az uyumak istediğiniz seviyede kilo vermenizi engeller ve spor yapmak için de vücudunuz daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu nedenle uyumak çok önemli.

    Kahvaltı etmemek
    Kahvaltıyı atlamak kilo vermek için güzel bir yol gibi görünebilir ama bu durumda vücudunuz kıtlıkta olduğunu düşünüp yağ yakımını engeller. Düzenli olarak kahvaltı eden insanlar daha fazla kilo kaybederler. Metabolizmanızı hızlandırmak için kahvaltıyı ihmal etmeyin.