Kilo Almanın Yolları Nelerdir

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Wish tarafından 13 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Kilo Almanın Yolları
    Hızlı Kilo Almanın Yolları
    Kilo Aldıran Besinler
    Kilo Almak İstiyorum


    Günümüzde aşırı kilolarından şikayet edenler kadar, zayıflık ve yetersiz kiloya sahip olmaktan şikayetçi olanlara ve bu durumdan memnuniyetsiz olanlara da rastlamaktayız.

    Kilo almak için Daha Fazla kalori tüketin

    İster kaslı ister yağlı bir vücuda sahip olun, kilo almanın en etkili yolu tükettiğinizden daha fazla enerjili yiyeceklerle beslenmenizdir. bu zaten insan anatomisinin temel bir kuralıdır. Kabul etmek gerekirse bazılarımızın diğer insanlara nazaran daha hızlı bir metabolizması bulunmaktadır.

    Kilo almanın en basit özeti, yüksek kalorili yiyecekler ile beslenmektir. Eğer az bir yemek ile doyan bir bünyeye sahipseniz elbette kilo almanız oldukça güç olacaktır. Sakın ola ki kilo alamıyorum diye paniğe kapılmayın. Bu işin birçok çaresi var!

    Günlük kaç kalori almalıyız? Bu sorunun cevabı her kişi için farklı olacaktır. Kimi zaman kilo alma olayı, yaş ve cinsiyet ile alakalı bir durumdur. Bunun yanında hareketli veya hareketsiz bir yaşam sürmektedir.

    Ayrıca yediğiniz besinleri kalorilerini hesaplama konusunda kalori cetvelleri de her yerde bulunabilen başvuru kaynaklarıdır. Bazı diyet formüllerinde ihtiyaç olan besin ve yiyeceklerin de ayrıntılı kalori hesaplamaları verilmektedir. Ayrıca marketten aldığınız yiyeceklerin kalorilerini okumayı alışkanlık haline getiriniz. Gerek kilo almak için, gerekse zayıflamak için olsun, yediğiniz besinlerin kalori değerlerini bilmek oldukça faydalıdır.

    Kısaca özetlemek gerekirse kalori hesaplaması çok hoş bir uğraş olmasa da kilo almak isteyenlerin muhakkak yapması gereken bir eylemdir.

    Kilo almak için Protein alımına özen gösteriniz

    Günlük ne kadar protein almamız gerektiği hususu, diyetisyenlerce, vücut geliştirmecilerce ve spor uzmanlarınca sıkça tartışılan bir meseledir. Biz bu tartışmaları kenara bırakırsak protein hakkında söylenecek olanları şöyle özetleyebiliriz: Amerikan ilaç ve eczacılık Kurumu (FDA) nın günlük olarak tavsiye ettiği protein tüketim miktarı 50 gramdır. Dünya Sağlık Örgütü ise günlük 56 gram protein tüketimini asgari seviyede tavsiye etmektedir. Burada hesaplama, her 1 kilo ağırlık için 8 gram şeklindedir. 70 KG ağırlığındaki ortalama bir bireyin günlük kalori tüketimi dikkate alınmaktadır. Sporcularda ise bu miktar kilogram başına 1,5 gram olarak hesaplanmaktadır. Yani normal insanlara göre yaklaşık olarak sporcuların iki kat fazla protein tüketmesi gerekmektedir.

    Ancak vücut geliştirmeci arkadaşlarınız varsa bundan çok daha fazlasını tükettiğine şahit olursunuz. Bunun bazı ikna edici sebepleri vardır. Bilhassa güreşçiler ve halterciler gibi kilo alınmasını gerektirecek sporlarla uğraşan bireylerin günlük protein tüketiminin kilogram başı 2 gr olduğu tespit edilmiştir.

    Karbonhidratlar Kilo almak için önemlidir

    Her diyette olduğu gibi kilo alma diyeti de karbonhidrat tüketimine yer vermektedir. Vücutta glikoz ve glikojene dönüşen karbonhidratlar kilo almada oldukça etkili ve önemli role sahip besin maddeleridir.

    Kilo almada ekmek, tahıllar, taze ve kurutulmuş meyveler, patates, kepekli ekmek kuskus gibi iyi karbonhidrat kaynakları sağlıklı ve kolay kilo almada oldukça önemli bir yere sahiptir.

    Kilo almak için neler yemeliyiz, hangi besinlerden ve yiyeceklerden tüketmeliyiz?

    Çoğu insan hızlı kilo alabilmek için hamurger fastfood tarzı yüksek kalorili yiyeceklerin işe yaradığına inanır. Bu şekilde kilo alarak şişmanlamak belki bir bakıma mümkündür. Ama vücudumuzun sağlığını herhangi bir risk altına atmadan kilo alabilmek için trans yağlar adı verilen ve kolesterolü yükselterek damar tıkatıklıklarını ve kalp krizini tetikleyen yağları tüketmememiz gerekir. Malesef transfat veya doymuş yağlar adını verdiğimiz yağ türleri, pizza, hamburger hat dog tarzı yiyeceklerde bol miktarda bulunur. Bu tür sağlıksız yağlar ve karbonhidrat içeren besinler yerine turna, somon, alabalık, hamsi levrek, sazan, çupra, istavrit gibi balıkları tüketerek sağlıklı kilo almak, uzun ve sağlıklı bir yaşam sürmeniz için daha anlamlı olacaktır. Yine baklagiller, sebzeler, lifli tahıllar, meyve ile yapılan dengeli ve sağlıklı beslenme ile kilo almak en iyi seçenek olacaktır.

    Yine 3 temel öğün yerie 5-6 ara öğünle beslenerek kilo almak daha sağlıklı bir tercihtir. Enerji içecekleri gibi yapay tatlandırıcılarla kalori deposu haline getirilen ürünleri asla kilo almak için kullanmayınız. Omega-e açısından zengin bitki ve hayvansl gıdalarla beslenerek alacağınız kilolar, ileride sizlere zararlı kilolar olarak dönmeyecektir. Balık ile beslenen kutup ayısı, fok gibi aşırı yağ dokusuna sahip hayvanlarda kalp ve koroner hastalıklarının görünmeyişinin tek nedeni, omega-3 bakımndan zengin balık etini tüketmeleridir.

    Vİtamin desteği ile kilo alma ve vitamin hapları

    Yüksek kalitedeki vitamin ve mineral ilaç ve hapları ile bir yandan hastalıklara karşı direnç kazanırken diğer yandan da kas kütlenizin sıkı ve yoğun olmasını sağlayacaksınız. Özellikle bazı tür amino asitler, kas oluşumunu hızlandırarak vücudunuzn adeleli ve pazulu bi ağırlık kazanmasına fayda sağlarlar.

    Kilo alma egzersizleri yaparak şişmanlamak ve kilo kazanmak.
    Egzersiz ve spor, sağlıklı ve kolay kilo alma için çok önemlidir. yürümek koşmak, ağırlık çalışmak, tenis oynamak gibi aktiviteler yediğiniz yemek ve besinlerin kas ve adale kütlesine dönüşmesine yardımcı olur. Kilo almak için bol sabır, sağlıklı ve dengeli beslenme, düzenli spor ve egzersiz gerekmektedir. Kilo alma diyetlerindeki kalori hesapları, kilo almak ile vermek arasında ince çizgiyi teşkil ettikleri için lütfen yediğiniz besinlerin kalorilerinin, günlük yaktığınız kaloridan en az 200 kalori fazla olmasına özen gösteriniz.