kilo almak metabolizmayı hızlandırır mı?

'Etüt Merkezi' forumunda anniccha tarafından 18 Ekim 2010 tarihinde açılan konu


  1. Kilo almak metabolizmayı hızlandırmaz şayet metabolizmanızın hızlanmasını ve kilo vermek istiyorsanız bazı yiyeceklere daha fazla önem vermeniz gerekmektedir...

    Kefir: Amerika ve İtalya’ da yapılan araştırmalar sonucunda, kalsiyum miktarı kiloları da etkiliyor. Süt ürünleri, vücut için çok önemli mineralleri içeriyor.. Örneğin yarım litre kefir, protein ve lesitin içeriyor ve günlük kalsiyum ihtiyacının %75’ini karşılıyor.

    Sivri Acı Biber: Acı biberin çok az bir miktarı bile hemen alnımızda terlemeye sebep oluyor. Bunun nedeni biberdeki doğal acı maddesi kapsaisin. Aynı spor yaparken olduğu gibi, bu madde de kısa süreli olarak vücut ısısını yaklaşık %25 oranında yükseltiyor. Sonuç olarak kalori ihtiyacı da geçici bir süre için artıyor.

    Yeşil Çay: Yeşil çayın biline etkileri kolesterol düşürmesi, kanser ve kalp krizinden korumasıdır. Yapılan araştırmalar, yeşil çayın aynı zamanda yağın vücutta ve karaciğerde depolanmasını önlediğini de ortaya koydu. Ayrıca vücuttaki enerji tüketimini de artırıyor.

    Zencefil: Zencefilin köklerindeki maddeler, tıpkı kırmızıbiberdeki gibi, dolaşım ve sindirim sistemini uyarıyor. Yemeklerde baharat olarak kullanılan veya çay olarak tüketilen zencefil aynı zamanda mide ve bağırsaklardaki gazı da söktürüyor.

    Limon: C vitamini açısından zengin olan limon, bağışıklık sistemine bol enerji sağlıyor. Böylece kaslar daha fazla yağ yakıyor.Soğan: Soğanın içinde yer alan kükürt bileşimi “Alicin” kan dolaşımını uyarıyor, sindirimi harekete geçiriyor, vücuttaki fazla suyun atılmasını sağlıyor. Bunun yanı sıra metabolizmayı hızlandırarak, yağ yakılmasını arttırıyor. Sarımsak ve yeşil soğan da aynı etkiye sahip.

    Tarçın: Tarçın, insülinin etkisini iyileştirdiğinden, daha az insüline ihtiyaç oluyor. Bu sayede yüksek insülin değerinin oluşturduğu komplikasyonlardan kaçınmak mümkün olabiliyor. Yemekleri bu baharatla tatlandırmakta fayda var.

    Somon Balığı: Zayıflatan besinlerin başında yer alıyor çünkü yağ açısından fakir, protein açısından zengin bir besin. Ayrıca yüksek iyot içeriğiyle vücut metabolizmasının düzenlenmesinde önemli rol oynayan tiroit hormonunun salgılanmasında da görevli.

    Metabolizmanın yavaş çalışması çeşitli nedenlere bağlı olabilir.

    Ancak nedene bakmaksızın, yapmanız gereken en önemli şeylerden biri doğru ve dengeli beslenmektir.

    Bunlar çok önemli

    * Güne mutlaka iyi bir kahvaltıyla başlayın. Sabahları bir şey yemiyorsanız metabolizmanız daha yavaş çalışır.
    * Gün içinde 8-10 bardak su için. Vücudun susuz kalması metabolizmayı yavaşlatır.
    * Çay, kahve, yeşil çay içmek metabolizmanın hızlanmasını sağlar.
    * Mümkünse içeceklerinizi buzlu için. Soğuk içecekler metabolizmayı hızlandırır.
    * Bol bol acı biber ve hardal tohumu tüketin. Bu sayede vücudunuz bol miktarda kalori yakacaktır. Günde birer çay kaşığı hardal tohumu ve acı yemek metabolizmanızın yüzde 25 oranında daha hızlı çalışmasını sağlar.

    Baharat iyidir

    * Hindi, nohut, somon balığı, dana eti, ton balığı, pirinç, tavuk, mercimek, tahıllı gıdalar, bamya ve ıspanak B vitamini içerir. Metabolizmayı hızlandıran bu gıdalardan bol bol tüketmelisiniz.
    * Yemeklerinize baharat eklemeyi ihmal etmeyin. Baharatlar metabolizmanızı yaklaşık yüzde 20 hızlandırır.
    * Az ama sık yemek yiyin. Diyetisyenler günde 5 kez 300-500 kalorilik yemek yenmesini öneriyor.