Kilo almak istiyorum ve olmuyorr

'Soru Cevap' forumunda Misafir tarafından 5 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu


  1. sayın doktor ben 15 yaşındayım ve 40 kiloyum çok zayıfım ve kilo alamadığımdan gelişemiyorum ve boyum kısa kilo ve boyumun uzaması için en kısa yol yani en basit bişey söylerseniz sevinirim

    yani demek istediğim kilo alamiyorum bana kilo almam için yardım edinn
    nasıl kolay bi şekilde kilo alabilirim
     



  2. Cevap: Kilo almak istiyorum ve olmuyorr

    Asla ama asla öğün atlanmamalı, günde 6 öğün beslenilmelidir.
    - Öğünler 3 ana, 3 ara öğün şeklinde olmalıdır. Öğün aralarında 2,5 saat kadar olmalıdır.
    - Yemekler ne çok hızlı ne de çok yavaş bir şekilde yenilmelidir.
    - Ana öğünlerinizde besin çeşitliliğine önem veriniz. 4 temel besin grubunu mutlaka bir arada tüketmeye çalışınız.
    - süt - yoğurt miktarı artırınız.
    - Süte nesquik, şeker, bal veya tercihen pekmez ilave edebilirsiniz.
    - Yoğurda toz şeker veya pudra şekeri ekleyebilirsiniz.
    - Aralarda hamburger yenilmesi de uygun olabilmektedir. Ayrıca yağlı tohumlar (fındık, yerfıstığı, badem, ceviz) ve kuru meyveler de kilo almaya yardımcı olurlar.
    - Şekerli limonata ve taze sıkılmış meyve suları da kilo almaya yardımcı olmaktadır.
    - Muhallebi üzerine 1 - 2 kaşık fındık veya ceviz içi konulması hacim olarak bir artış sağlamazken besin içeriği ve enerji açısından önemli bir artış sağlamaktadır.
    - Ayrıca kabak tatlısı, meyve jölesi, komposto, hoşaf, sütlü tatlılar , tahin - pekmez gibi tatlılar da sağlıklı bir şekilde kilo almanızı sağlayacaktır.
    - Makarnanın üzerine sos, peynir, yoğurt, kıyma gibi ilaveler yapılması kilo almaya yardımcı olabilmektedir.
    - Şeker, kolesterol, tansiyon yüksekliği, karaciğer yağlanması veya safra kesenizin alınması gibi bir probleminiz yoksa her gün bir adet haşlanmış yumurtanın beslenmenize eklenmesi faydalı olacaktır.
    - Öğünlerde yağda kızartılmış, çok yağlı yemekler yer almamalıdır.
    - Yiyeceklerinizi haşlama, ızgara yapma, buğulama veya fırında pişirme yöntemleri ile hazırlayınız.
    - Mümkünse katı margarinlerden ve tereyağından uzak durulması gerekmektedir. Tercihen zeytinyağı, mısırözü yağı, soya yağı, kanola, bitkisel karışım yağlar veya fındık yağı gibi bitkisel sıvı yağlar kullanılmalıdır.
    - Zayıflığın bir nedeni de psikolojik olduğu için ferah, rahat ve temiz bir ortamda yemek yenilmesi gerekmektedir.
    - Sadece yaşamak için yemeyin, biraz da yemek için yaşayınız.
    - Sigarayı içiyorsanız mutlaka bırakmalısınız.