Kendimi çok yorgun ve uykulu hissediyorum, neden?

'Sorun Cevaplayalım' forumunda EyLüL tarafından 6 Ekim 2011 tarihinde açılan konu


  1. Kendimi çok yorgun ve uykulu hissediyorum, neden?

    Halsizliğin Sebebi

    Demir eksikliği ülkemizde sık rastlanan bir sağlık sorun. Yaklaşık her 100 kişiden 40`ında bu soruna rastlanıyor. Demir eksikliğine bağlı olarak kansızlık gelişiyor. Kansızlık ise pek çok yeni soruna zemin hazırlıyor.
    Kadınlarda demirin vücuttan kaybolmasına yol açan en önemli nedenler arasında adet kanamaları, sık doğumlar, demirden fakir beslenmek, aşırı çay-kahve tüketmek, uzun süren ishaller, kronik enfeksiyonlar, barsak parazitleri, reflü, özefajit gibi mide hastalıkları yer alıyor.
    Demir eksikliği bebek ve çocuklarda görülürse, büyüme-gelişmede geriliklere, hastalıklara yakalanma sıklığında artışa, algılama ve öğrenme geriliklerine ve okulda başarının düşmesine yol açıyor. Çocuklarda yanlış beslenme, besinlerle ihtiyaç olan demirin yeterince alınmaması, erken dönemde inek sütüne başlama ve çok fazla inek sütü alımı nedeniyle kansızlık artıyor.

    Kronik yorgunluk çoğu kişinin ortak sorunu. Bu problemin temelinde ise çoğunlukla demir eksikliği yatıyor. Bir kan testi sorunun kaynağını bulmak için yeterli. Eğer kanda demir düzeyi, ferrin ve hemoglobin eksik ise demirden zengin beslenerek hızla eski aktif formunuza dönebilirsiniz.

    Demir kaynakları
    En iyi kaynakları kırmızı et, organ etleri, yumurta; orta dereceli kaynakları kurubaklagiller, yağlı tohumlar; az miktarda içeren yiyecekler ise koyu yeşil yapraklılar, sebzeler, kuru meyvelerdir.

    Demirin biyolojik görevleri
    Enzimlerin sistemli bir şekilde çalışmasında, solunumla alınan oksijenin kan hücrelerine taşınmasında, besin öğelerinden enerji oluşturulmasında ve bağışıklık sistemin güçlendirilmesinde çok önemli görevleri vardır. Gereğinden fazla alımı toksik etki yaratabilir.

    Demir yetersizliği
    Hipokromik mikrositik anemi, baş dönmesi, yorgunluk, iştahsızlık, sindirim sisteminde bozuluşlar, iş veriminde düşüş gibi sorunlar ortaya çıkabilir.

    Demirin yararları
    Anemi oluşumunu ve anemiye bağlı sağlık sorunlarının oluşmasını önler, enfeksiyonlara direnci artırır.

    Magnezyumla kramplara son

    Beslenmenizi mutlaka ceviz, fındık ve badem karışımı ile zenginleştirerek kas kasılmalarınızı önleyin.

    Magnezyum kaynakları
    En iyi kaynakları yağlı tohumlar, kurubaklagiler, yeşil yapraklı sebzeler, tam tahıllar; orta derece kaynaklı yiyecekler süt ve süt ürünleri, etler; düşük dereceli kaynakları koyu yeşil yapraklılar, sebzeler ve kuru meyvelerdir.

    Magnezyumun biyolojik görevleri
    Kemik ve diş yapımında, sıvı elektrolit dengesi, sinir kas çalışması, enzim çalışması, bazı hormonların aktivitelerinde görev alır.

    Magnezyum yetersizliği
    Titreme, sese ve dokunmaya karşı hassasiyet, kas kasılmaları, halüsinasyonlar yetersizliğinde görülebilecek bazı durumlar arasında sayılabilir.

    Magnezyumun yararları
    Kan basıncını düzenler. Yaşlılarda glikoz toleransını düzeltir. Gebeliğe bağlı kasılma ve krampları önler. Kalp hastalığı riskini azaltır.