kas yapmak için kullanılan spor malzemeleri

'Merak Ettiklerimiz' forumunda ZeuS tarafından 29 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. kas yapmak için hangi aletleri kullanmam lazım

    Fat-Gripz

    bilek kuvvetlendirmek

    Bu çok basit görünen aletin amacı egzersiz hareketleri yapacağınız barı veya dambılı kalınlaştırmaktır. Böylece siz fark etmeden bilekleriniz kalınlaşacak, kavramanız kuvvetlenecek ve kollarınız şişecek. Yanlış anlamayın, bunları elde etmek için siz yine de ter döküp efor sarf etmek zorundasınız… Ama kolları şişirmek için veya göğüs büyütmek için yapacağınız vücut geliştirme hareketlerini çok daha efektif ve etkili hale getirebilirler.




    Tiger Balm

    Egzersiz ve spor hareketlerinden sonraki birkaç gün kaslarınızda ve eklemlerinizde ağrı ve sızılar olması çok normaldir. Bu et kesiği dediğimiz ağrılara DOMs adı verilir. Bu kas yorgunluğu egzersizden 8-24 saat sonra başlar ve 24-72 saat içerisinde tavan yapar. Gerçekte çalışan kasın kaldırılan ağırlığa adapte olamadığı için yaşadığı hasar yani küçük yırtılmalardır. Her ne kadar bu iyi bir şey olsa da, özellikle bunu her gün yapmak zorunda kalan elit sporcular için, çekilen acı ızdırap gibi olabilir.… İşte bu noktada elit sporcular bilirler ki; aspirin ve ağrı kesici haplar almak kas - protein sentezini ters yönde etkileyeceğinden topikal bir yöntem daha uygun olacaktır. Çok eski zamanlardan beri Asya’da kullanılan tiger balm formülü gerçekten de bu konuda size çok yardımcı olabilir.



    Ketlebell (Girya)

    kettlebell girya spor hareketleri

    Top mermisi veya demirden bir gülle gibi görünen bu ağırlık onu her türlü kullanıma açık hale getiren bir kulptan oluşuyor. Söylendiğine göre girya, çok eski zamanlardan gelen bir spor aleti. Yanılmıyorsam Rusların balistik egzersizler ve reaksiyon zamanını hızlandırmak için, çeşitli spor hareketleri geliştirerek dünyaya tanıttıkları girya hem çok iyi bir kardiyo egzersizi hem de çok etkili bir vücut geliştirme aparatı olabilir.



    ABS Askısı

    alt karın kası hareketleri

    Karın kası yapmak istiyorsunuz ama mekik çekmekten daha etkili spor hareketleri olduğunun farkında mısınız? Örneğin üst vücudu sabit tutup alt vücudu kaldırmak gibi… Özellikle profesyonel vücut geliştirmecilerin mutlaka uyguladıkları asılı kalarak bacakları kaldırma hareketi alt karın ve oblik kaslarını inanılmaz derece zorlayan bir egzersiz hareketidir. Ne var ki bu hareketi bir yere asılarak yapmanız tutuş gücünüze bağlı olarak etki edecektir. Bu sebepten dolayı tutuş gücünü resimden çıkararak yapabilmenizi sağlamak için geliştirilen abs askısı ile daha rahat ve uzun süre asılı kalabilir ve alt karın kaslarınızı çalıştırabilirsiniz.




    Straps Bilek Kancaları

    bilekleri güçlendirmek vücut geliştirme hareketleri

    Tutuş gücü kas yapmak için uygulayacağınız spor hareketlerinde zayıf halka ise sizin için bir apart var. Eğer daha sırt kaslarınızdan yorulmadan, kavrama kabiliyetinizi yitirdiğinizden dolayı, hareketi bitirmek zorunda kalıyorsanız mutlaka bir çift straps edinin. El, bilek ve ön kol kaslarınızın zayıflığı vücudunuzun diğer bölgelerini geliştirmenize mani olmasın.

    alıntı[/SIZE][/FONT]