Karın şişkinliği ve gaz nasıl geçer

'Sağlık bilgisi' forumunda Yasemin tarafından 27 Aralık 2013 tarihinde açılan konu


  1. Özellikle yemeklerden sonra karında şişlik hissetmek çok da acayip bir durum sayılmaz. Ancak eğer her öğün sonrası, ne kadar yediğinize bağlı olmadan karın şişliği şikayetiniz varsa bunun birkaç nedeni olabilir. Karın şişliğini gidermek için öncelikle yemek alışkanlarınızda doğru değişiklikler yapmanız gerekir.Yemek yerken her lokmayı yutkunurken bir miktar hava yutarız. Bu normal bir durumdur. Hızlı yemek yerken daha fazla hava yutabilir ve şişkinliğe neden olacak etkenler yaratabilirsiniz.

    Karın şişliği sorunu yaşamamak için günde 3 ana 3 ara öğün yemek yemeye özen gösterin. Az ve sık yemek hem rahat sindirimi hem de formda kalmanızı sağlar. Lokmalarınızı iyice çiğneyerek yutmak da karın şişliğinin oluşmasını engeller.

    Sebze, meyve, tahıl, kuru baklagiller lif açısından zengin gıdalardır. Lifler bağırsak hareketlerinin düzenli çalışmasına ve sindirim sistemi sağlığının korunmasına yardımcı olur. Keten tohumu, barbunya, çilek, brokoli gibi lif açısından zengin yiyecekleri gün içerisinde tüketmeye özen göstermelisiniz.

    karin-sisligi-neden-olur-.