Karbonhidrat Protein Ayırma Diyeti – Karbonhidrat diyeti

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 17 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. Karbonhidrat Protein Ayırma Diyeti – Karbonhidrat diyeti
    Karbonhidrat Protein,Diyet,

    Karbonhidrat protein yağ dengesi diyet yapacaklar için etkisi yüksektir.Karbonhidrat protein ayırma diyeti haftada 3 4 kilo vermenizi sağlayacak, karbonhidratlı yiyecekler, yağ içeren yiyecekler, protein içeren yiyecekler öğrenerek besinler ile karbondihrat içeren besinleri aza indirmek gerekir.Akşamları Karbonhidrat ağırlıklı yenen besinler size kilo olarak geri döner.Beslenme ve diyet uzmanı Banu Kazanç, zayıflama diyetleri sonrasında kilo koruma programında uyguladıkları formülü, formunu korumak istediği halde arada bir dayanamayıp yemeği abartanlar için anlattı.

    Aşırı yediğimiz günlerin sonrası için bir “ertesi gün formülü” veriyorsunuz…
    [​IMG]


    Karbonhidrat yağ protein
    Bu uygulama kilo vermek için değil, almamak için. Çünkü bir koruma programı. Kiloyu korumanın sırrı, protein ve karbonhidrat dengesinde yatar. Kısacası bu yöntemle kilonuzu korumak mümkün. Vücutta, alınan enerjinin yağa dönüşmesi 24 saat alır. Yediklerimizin yağa dönüşmesi için vücut, eşit miktarda karbonhidrat-protein birlikteliğine ihtiyaç duyar. Eğer aldığınız fazla enerjiyi vücuttan atabilmek için ertesi gün suyu ve proteini artırıp karbonhidratı yarıya indirirseniz, yediklerinizin yağa dönüşmesini önlemiş olursunuz.

    Proteini artırmanın etkisi ne?
    Alınan su ve protein miktarını 1,5 katına çıkarmak gerekiyor. Artan protein, suyla birlikte metabolizmayı hızlandırır. Ve yediklerimizin yağa dönüşmeden vücuttan atılmasını sağlar.

    Bu formülü uygulayabilmek için neler yiyip içmeliyiz?
    Kişi öğle yemeğinde et, tavuk, balık ağırlıklı beslenir, akşam da et ve tavuk ağırlıklı yemiş olursa, o gün içinde karbonhidrata dair sadece meyve ağırlıklı bir şey yerse proteini artırmış, karbonhidratı aşağıya çekmiş ve bu dengeyi sağlamış olur.
    Örneğin bir gün önceden makarna, pizza, tatlı yendi, alkol alındı. Ertesi gün sabah kahvaltısını normal yapabilir, peynir-ekmeğini yiyebilir. Öğleyin de 250 gram tavuk, 400 gram balık veya et tüketebilir. Akşam yine aynı şekilde üç seçenekten birini tercih edebilir. Ara öğünde de meyve yiyebilir. Ana öğünlerde ekmek olmamasında fayda var ama ara öğünde tüketebilir. Koruma programında sabah 1-2 dilim ekmek yenebilir. Ama öğle ve akşam sadece et ve salata tüketilmeli.

    Peki, suyu ne kadar artırmak lazım?
    Normalde bir yetişkinin gün içinde içmesi gereken su miktarını 1,5-2 litre olarak düşünürsek, bunu 3-3,5 litreye çıkarmak lazım.
    En fazla haftada bir yapılmalı

    Bu yöntemi her istediğimiz zaman uygulayabilir miyiz?
    Yılbaşı ya da bayramlar gibi özel günler sonrasında yapılması uygun. Çünkü her zaman yapılmaması gerekiyor. Sıklıkla yapılmamalı, örneğin bir gün çok kaçırayım ertesi gün bunu uygulayayım şeklinde olmamalı. Metabolizmanın belli bir düzende ona cevap vermesi için belli bir periyoda ihtiyacı var. Ayda üç defa ya da en fazla haftada bir defa yapılabilir. İdeali 10 günde bir olmalıdır ki metabolizma bunu tolere edebilsin. Bunun dışında kişi normal beslenmesine dikkat etmeli.