kansızlığa iyi gelen yiyecekler besinler bitkiler meyveler sebzeler içeçekler

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve Misafir tarafından 18 Aralık 2010 başlatılmıştır.

  1. Misafir Ziyaretçi

    kansızlığa iyi gelen yiyecekler besinler bitkiler meyveler sebzeler içeçekler nelerdir
  2. Blue Üye

    Cevap: kansızlığa iyi gelen yiyecekler besinler bitkiler meyveler sebzeler içeçekler

    Saf arı poleni, iyi cins çiçek balı, kuşburnu marmelatı ve çayı, üzüm pekmezi, dut pekmezi, keçiboynuzu (harnup) pekmezi, Tahin, kına kına kabuğu, keten tohumu, arı sütü, balık yağı, soya sütü, yulaf sütü çok faydalı besinlerdir.

    Demir bakımından zengin gıdalar şunlardır:


    Karaciğer, dana eti, balık, tavuk, sebzeler; ıspanak ve fasulye.

    C vitamini bakımından zengin portakal ve limon gibi turunçgiller de demir emilimine yardımcı olurlar ve
    böylece vücuda alınan demir miktarını artırıriar.

    Tuğla ya da toprak yiyen bir çocukta anemi kolayca gelişebilir.
    Bu nedenle böyle durumlarda gerekli önlemleri almak şarttır.

    Demir bakımından fiakir bir beslenme sonucunda meydana gelen anemi, sindirim sistemi hastalıkları, mikroplu hastalıklar ve zayıflama vb. gibi durumlara yol açabilir.

    Anemiye karşı mücadelede, demir bakımından zengin tedaviler uygulamak gerekir.
    Ayrıca periyodik olarak bir doktora görünmek de çok önemlidir,

    Çünkü hastanın durumunu ve hastaya göre uygun tedaviyi ancak bir doktor belirleyebilir.

    Demir bazı bitkilerde ve etlerde bulunur. Demir eksikliği anemisinin sıklığı, toplumdaki et tüketimi ile orantılıdır.
    Etlerde bulunan ham demirinin emilimi daha kolaydır. Diyetin kompozisyonundan ve mide asiditesinden etkilenmez.
    diğer kaynaklardaki demir, demir iyonlarına dönüştürülmesi gerekir.
    C vitamini ve et diğer kaynaklardaki (hububat ve sebzeler) demirin emilimini kolaylaştırır.
    Bazı maddeler demir emilimini zorlaştırır. Fosfatlar, fitatlar, tannatlar gibi ( Çay vs.)
    Demirden zengin yiyecekler:
    Hayvansal gıdalar : karaciğer, dalak, organ etleri, kırmızı et, yumurta
    Bitkisel gıdalar : Üzüm, pekmez, kuru meyveler, yeşil sebzeler, kuru baklagiller, fındık, fıstık, susam.