kalp ve şam fıstığı

'Hastalıklar' forumunda Blue tarafından 28 Ekim 2008 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]



    Women's Health dergisindeki bir habere göre; Penn State'te yapılan bir araştırmanın katılımcılarına, 4 hafta günde 43 gram, sonraki 4 hafta ise günde 85 gram Şam fıstığı yedirildi. Yapılan testlere göre; ilk 4 haftanın sonunda katılımcıların kötü kolesterolleri yüzde 9, sonraki 4 haftada ise yüzde 12 oranında düştü. Bu iki tip beslenme de, kalp hastalığı riskini artıran interlökin-1 oranını yüzde 15 azaltıyor. Sebebi; Şam fıstığının doymuş yağ açısından fakir, doymamış yağ açısından zengin olması. Çalışmayı yürüten ekip, her gün bir avuç Şam fıstığı tüketilmesini öneriyor.
     



  2. [​IMG]

    yer fıstığınında kötü kolesterolü düşürdüğünü duymuştum

    sağol arkadaşım yayarlı bir paylaşım:f118:

    tabi herkes alıpta yiyemiyor şam fıstığını

    alamayanlara önerim iğde de kepekli olduğu için kolesterolü düşürüyor

    sanırım o biraz daha ucuz :f40:
     



  3. bir avuç yetmez ki insan ne zaman bittiğini anlayamıyor yerken
    madem yararlıymış bundan sonra daha çok yiyelim bari