Kalp ve damar sağlığını korumak için ne yapmalıyız maddeler halinde

'Sağlık bilgisi' forumunda Demet tarafından 17 Kasım 2015 tarihinde açılan konu

  1. Demet

    Demet Editör


    Kalp ve damar sağlığını korumak için ne yapmalıyız kısaca

    Kalp hastalığı eğiliminizi, sahip olduğunuz risk faktörlerini azaltarak önemli ölçüde düşürebilirsiniz. Kalbinize iyi bakmak sadece yaşamınızı uzatmakla kalmaz, ayrıca genel anlamda sağlığınız ve formunuzu da iyileştirir. Bu sayede hayatın tadını daha iyi çıkarabilirsiniz.
    kalpsagligi.
    * Sigarayı bırakın
    * Rahatlamaya ve hayatın tadını çıkarmaya zaman ayırarak stresle başetmenin yeni
    yollarını keşfedin
    * Daha hareketli olun – her gün 30 dakikalık fiziksel aktiviteyi hedefleyin (bu süreç, üç adet 10’ar dakikalık seanslardan oluşabilir)
    * Sağlıklı bir kiloyu korumaya çalışın
    * Daha az hayvansal (doymuş) yağ tüketin. İnce kesilmiş et dilimlerini tercih edin. Etten görebildiğiniz yağları ve tavuğun derisini ayırın.
    * Daha az hazır bisküvi, pastane ürünü ve kek tüketin.
    * Doymamış yağ oranı yüksek yağları kullanmaya özen gösterin. Yemek pişirirken, katı yağlar yerine, ayçiçek yağı, mısırözü veya zeytinyağı gibi bitkisel yağları tercih edin. Bu yağları ayrıca salatalarınıza sos olarak da kullanabilirsiniz.
    * Yağsız veya yarım yağlı süt, az yağlı yoğurt, ve az yağlı peynir gibi, düşük yağ içeren günlük ürünleri tercih edin.
    * Düzenli olarak balık yiyin. Haftada en az bir kez yağlı balık (örneğin somon, sardalya, ton – konserve şeklinde de olabilir) tüketmeye özen gösterin.
    * Makarna, pirinç, ekmek, buğday, patates ve mısır gevreğinden oluşan nişastalı yiyecekleri, öğünlerinizde düzenli olarak tüketin. Tam buğday ekmek gibi işlenmemiş karbonhidratları tercih etmeye özen gösterin.
    * Günde 1,5 litre sıvı almayı hedefleyin. Su tüketiminizi arttırın ve ayrıca meyve suyu ve süt de için. Alkolü çok kaçırmayın, ölçülü tüketin. Bu ölçü, kadınlarda günde bir birim, erkeklerde ise iki birimi geçmemelidir.
    * İşlenmiş et, peynir ve aburcuburlar gibi fazla tuzlu yiyeceklerden kaçının ve yemek pişirirken veya sofrada yemeğe eklediğiniz tuz miktarını azaltın.
    * Sağlıklı bir seviyeyi koruyabilmek için, kan basıncınızı düzenli olarak kontrol ettirin.
     



  2. Bilgi için teşekkürler.