Kalp Sağlığı İçin Yumurta

'Hastalıklar' forumunda Merve tarafından 21 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]

    Anadolu Sağlık Merkezi İç Hastalıkları ve Kardiyoloj Uzmanı Prof. Dr. Nevrez Koylan, yumurta tüketimi ve kalp sağlığına ilişkin bazı noktalara dikkat çekti. Prof. Dr. Nevrez Koylan, kolesterolü asıl yükseltenin gıdaların içindeki doymuş ve trans yağlar ile gıdanın şeker- nişasta içeriği olduğunu belirtti. Yumurta sarısının yüksek miktarda (yumurta başına ortalama 212 mg) kolesterol içerdiğini belirten Prof. Dr. Koylan, ancak bu kolesterolün, kan kolesterolünü son derece sınırlı ölçüde etkilediğinin altını çizdi. Koylan, “Yumurtada kolesterol dışında yüksek miktarda protein (yumurta başına 6 gr) ve hepsi de kalp hastalığından koruyucu nitelikte olan B2, B12 ve D vitaminleri ile folik asit ve daha başka pek çok mikrobesleyici de bulunuyor. Söz konusu mikrobesleyicilerin arasında hafızayı koruyucu etki eden kolin ile görme kaybını engelleyici etki gösteren lutein ve sıralanabilir” dedi.

    İç Hastalıkları ve Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Nevrez Koylan, sağlıklı bireylerin günde bir yumurta tüketmesinde sakıncası olmadığını ifade etti. Şeker hastaları için ise günde bir yumurtanın çok hafif de olsa riski artırabileceğine dikkat çeken Prof. Dr. Koylan, diyabeti olanların veya kalp krizi geçirmiş olanların daha çok yumurta beyazı yemelerini, yumurta sarısını ise haftada üç defadan daha fazla tüketmemelerini önerdi.

    “Ancak yumurtanın zararı olmaması, sucuklu yumurtanın veya üç yumurtalı omletlerin faydalı olduğu sonucunu çıkarmaz” diyen Prof. Dr. Nevrez Koylan, yumurtanın ayrıca kek, pasta ve daha pek çok gıda da kullanıldığını hatırlatarak, tüketimin ona göre ayarlanması gerektiğini vurguladı.

    Yumurtanın pişirilme şekline de özellikle dikkat çeken Prof. Dr. Nevrez Koylan, yumurtanın yağda pişirilmemesini, haşlama ya da suda pişirmenin tercih edilmesi gerektiğinin altını çizerek şöyle devam etti: “Sonuçta yumurta da dikkatli tüketildiği takdirde yararlı bir gıda maddesidir. Tüm gıdalarda söz konusu olduğu şekilde bilinçli ve ölçülü tüketimi en iyisidir.”

    alıntı