Kalp hastalıklarında beslenme diyet

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Esra Öztürk tarafından 22 Şubat 2016 tarihinde açılan konu


  1. Kalp hastalıklarında beslenme diyet
    Günümüzde çok sık karşılaştığımız hastalıklardan birisi de kalp hastalığıdır. Artık yaşlıdan gence birçok insanda kalp hastalığı meydana gelmektedir. Dünyadaki ölümlerin ilk nedeni olarak kalp hastalıkları gösterilmektedir. Kalp hastalığı hakkında biraz bilgi verecek olursak bundan öncelikle söylemek istediğim aşırı yemek yemenin zararı şüphesiz ki büyüktür. Bir şey olmaz ya da can boğazdan gelir diyerek aşırı yemek yiyorsanız sizler de birçok hastalıkla karşı karşıya kalabilirsiniz. Özellikle bu şekilde düşünüp aşırı yemeye devam ediyorsanız şuan değilse bile ilerde sizde potansiyel bir kalp hastası olabilirsiniz. Yanlış beslenme alışkanlıkları, egzersiz yapmamak ve düzensiz yaşam tarzı, alkollü içecekler sigara gibi şeyler kalp ve damar hastalıklarının en önemli tetikleyicilerindendir.
    Kalp hastalıklarında beslenme diyet.

    Kalp hastalıkları nedir biraz açacak olursak kalpteki kan akışını sağlayan atardamar ve toplardamardaki birçok rahatsızlıklar, kalbi besleyen damarlardaki sorunlar ve kalpteki gelişim bozukluklarını sayabiliriz. Peki, kalp hastalıkları belirtileri nelerdir bunlardan bazıları kalp damar hastalıklarında öncelikle en önemli belirti göğüs kafesindeki sıkışmalar, göğüs ağrısı, nefes darlığı, halsizlik, çarpıntılar, baş dönmesi ve öksürüktür. Kalp hastalığı riskini arttıran başlıca faktörler yaş ilerlemesi, alkol, sigara kullanımı, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kolesterol ve şişmanlıktır. Kalp hastalığını önlemek için bazı önerilerde bulunacak olursak aşırı sinirlenmemeli, egzersiz yapmalı, zararlı alışkanlıklardan öncelikle uzak durmalısınız. Fazla yorucu işler yapmamalı, karaciğer yağlanmasını engellemeye çalışmalı, düzenli uyku uyumaya çalışmalı ve en önemlisi dengeli beslenmelisiniz. Peki, kalp hastaları nasıl bir diyet yolu izlemelidir bundan bahsedecek olursak sağlıklı bir kalbe sahip olmak için her gıdadan yeterli olarak alınmalı ve bu şekilde sağlıklı kiloya ulaşmaya çalışılmalıdır.

    Yağ kullanımı kısıtlı olmalı, kızartma alışkanlığı yok edilmeli hamur işi fast food gibi besinlerden uzak durulmalı yarım yağlı süt tüketilmeli, meyve ve sebzeler kalori miktarlarına bakılarak ölçülü bir şekilde tüketilmelidir. Kırmızı et türü haftada bir olarak tercih edilmelidir. Haftada 2 tane haşlanmış yumurta tüketilmelidir. Tavuk tüketimi zararlı olmaması için de derisinden ayrılarak pişirilmelidir. Tuz tüketimi kısıtlı bir şekilde olmalıdır. Bu ve bunun gibi birçok örnekle kalp ve damar hastalığından uzak durabiliriz.