Kaliteli uyku için 4 ipucu

'Kısa Bilgiler' forumunda Yasemin tarafından 25 Ocak 2014 tarihinde açılan konu


  1. Kaliteli uyku için 4 ipucu


    Kaliteli uyku için 4 ipucu için aradığınız bilgileri sayfamızda sizlerle paylaşacağımız yazımızda edinebilirsiniz.


    Uykuyu hayatınızda bir lüks olarak görmeyi bırakın. sağlık için nasıl iyi beslenmek ve egzersiz yapmak gerekiyorsa iyi uyumak da en az bu ikisi kadar mühim ve gerekli.İyi bir uyku için ne yapmak gerekir?

    Bir hafta boyunca her zamanki saatinizden 15 dakika kadar erken yatın. Bir sonraki hafta bu saati 15 dakika daha erkene çekin. Bu küçük saat hareketi daha az gözünüzü korkutur ama hayatınızda büyük bir değişikliğe fırsat tanır. Bir ay içinde günde bir saat daha çok uyumuş olursunuz!

    kaliteli-uykuicin-.

    Yatak odanızı uyku için hazır hale getirin. İşe, normal oda sıcaklığını 3 derece kadar düşürmeyle başlayın. Uyuduğunuzda gövde sıcaklığınız kendiliğinden düşer. Serin oda buna yardım eder. Yatmadan evvel ışıkları söndürmeyi de ihmal etmeyin, karanlıkta uyuyun. Işık, beyin epifizinin melatonin hormonu salgılamasını engeller. Bu hormonun esas görevi vücudun biyolojik saatini koruyup ritmini ayarlamaktır.

    Teknolojiyle bağlantınızı kesin. Yatmadan evvel telefon, bilgisayar, televizyonu kapatın. Çünkü suni ışık beynin hipotalamus bölgesini (uykuya geçmeyi sağlayan bölüm) oyalar ve beyin hala gündüz olduğunu düşünür. tekrar de kendinizi mail’lerinizi denetim etmekten alıkoyamıyorsanız en azından telefonu kol uzunluğu kadar uzağınızda tutarak etkilerini minimize edebilirsiniz.

    Son olarak Gece yarısı tuvalete kalkmanıza yol açıyorsa, yatmadan evvel sıvı tüketiminize dikkat edin. Özellikle de alkol almamaya çalışın. Alkollü içecekler, içtikten derhal sonra kendinizi uykulu hissetmenizi sağlar, ancak birkaç saat sonra uyanmanıza yol açar bu nedenle sizlerle paylaştığımız bu önerileri dikkate almanızı tavsiye ediyoruz.