Kahvaltının Hayatımızdaki Önemi

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Belinay tarafından 12 Mart 2012 tarihinde açılan konu


  1. Kahvaltının Hayatımızdaki Önemi Nedir
    Sabah Kahvaltısının Hayatımızdaki Önemi

    Kahvaltının Hayatımızdaki Önemi

    Öğünler içinde kuşkusuz en önemlisi kahvaltı. Özellikle büyükler tarafından her fırsatta söylenen bir söz vardır “kahvaltı yapmazsan kafan çalışmaz” diye. Bu lafı sakın ola hafife almayın. Zira sabah kahvaltısından akşam yemeğine kadar geçen zamanda vücut besinlerin tamamını kullanır. Kahvaltı yapılmaması halinde ise beynin kullanımı için yeterli enerji oluşmaz. Bu ise baş ağrıları, yorgunluk, dikkatsizlik ve algılama zorluğu gibi sıkıntıları doğurur.

    Sabah kahvaltı yapmadan güne başlamak şişmanlığın oluşmasına zemin hazırlar.

    Doğru beslenmeyi uygulayabilmek için önce alışkanlıklarınızı bırakmanız gerekiyor. Bu alışkanlıklar ya doğumdan itibaren başlayarak çocukluk ve ergenlik dönemlerinde anne, anneanne veya babaannenin birey üzerindeki etkisinden ya da okul hayatı, iş hayatı, reklam sektörünün çok gelişmesinden dolayı görsel etkilerden kaynaklanmış sadece karın doyurma amacı ile yapılan yanlış beslenme alışkanlıklarından mı

    [​IMG]

    Doğru beslenme alışkanlıkları edinmek için hangi faktörlerin bizleri yanlış beslenmeye ittiğini düşünmeliyiz. Bunlar;

    Sabah kahvaltı yapmadan güne başlamak şişmanlığın oluşmasına zemin hazırlamaktır. Ne kadar az zamanınız olursa olsun ister meyve ile veya 1 dilim ekmek 1 parça peynirle kahvaltı yapmalısınız. Uyandıktan 1 saat sonraya kadar kahvaltı etmeniz metabolizmanızın iyi çalışması için gereklidir.

    Sabah kahvaltıda yiyeceğiniz gıda maddelerinin protein, yağ ve karbonhidrat oranlarına dikkat edilmelidir. Sabah karbonhidratlar (ekmek, yulaf), muhakkak alınmalıdır.

    Kahvaltılarımızda sebze ve meyveye yer verilmeli böylece beynin enerji ihtiyacı olan glikoz daha rahatlıkla salgılanabilsin.

    Öğünlerimizde kimyasal maddelerden özellikle uzak durmalısınız.

    Günlük vitamin ihtiyaçlarınızı eğer besin maddelerinizden alamıyorsanız vitaminleri sabahları kahvaltıdan almayı denemelisiniz.

    Kahvaltılarınızdaki karbonhidrat öğle ve akşam yemeğindeki karbonhidratlar daha fazla olabilir.

    Sabahtan akşam yemeğine doğru karbonhidratlarda azalma olması gerekirken sebzede ise durum daha farklı olarak sabahtan akşama doğru artan bir biçimde alınmalıdır.

    Protein alımı insan vücudu için çok önem taşır. Protein hayvansal ürünlerden alınacağı gibi bitkisel proteinlerden de alınabilir.

    Bitkisel proteinin (mercimek, kuru fasulye vs.) içinde belirli oranda karbonhidrat bulunmaktadır.

    Karbonhidratsız (ekmek, patates, pilav vs.) beslenme şekilleri insanları güçsüz ve mutsuz yapmaktadır. Bunun için günlük karbonhidrat alımları dengeli bir biçimde olmalıdır.

    Vücudun sıvı ihtiyacı su ile karşılanmalıdır.

    Günlük sıvı alımı sabahtan başlayıp akşam yatıncaya kadar düzenli bir şekilde 2 ile 3 litre arasında olmalıdır.

    Günlük gıda maddeleri 20 ile 30 arasında yağlardan oluşması gerekmektedir.

    Alıntıdır