Kahvaltıda Bulunması Gerekenler

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Meryem tarafından 21 Şubat 2012 başlatılmıştır.

  1. Meryem

    Meryem Üye

    Katılım:
    18 Kasım 2011
    Mesajlar:
    3.373

    Kahvaltıda Bulunması Gereken gıdalar
    Kahvaltıda olması gerekenler


    Protein içeriği yüksek (süt, yumurta, peynir gibi) besinler tüketilmelidir. Meyve ve sebze uzun süre doygunluk sağlamaktadır. Domates, maydanoz, taze biber gibi sebzelerle portakal ve elma gibi meyveler ya da taze sıkılmış portakal suyu kahvaltı sofrasında bulundurulması iyidir. Sebze ve meyve kahvaltının C Vitamini açısından dengeli olmasını sağlarken, demir mineralinin emilimini artırarak, kan kolesterol seviyesini düşürür. Kahvaltıda bir bardak süt içmek, bir yumurta yemek, bir portakal, salatalık yada domates gibi sebze ya da meyve tüketmek güne dinamik ve sağlıklı başlamak açısından atılabilecek en önemli adımdır. Özellikle büyüme ve gelişme çağındaki çocuklarm kahvaltısında daima bir bardak süt bulunmalıdır. Süt içmeyi sevmeyen çocuklarm ise yeterli peynir ya da yoğurt tüketmesi sağlanmalıdır. Kahvaltıda çocuklara verilecek ana besinler; peynir, zeytin, yumurta, reçel, ba pekmez, ekmek, kahvaltılık tahıl ürünleri sebze ve meyvelerdir.