Kadınlarda Östrojen Hormonu Eksikliği Belirtileri

'Sağlık bilgisi' forumunda Sezen tarafından 22 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Sezen

    Sezen Editör


    Kadınlarda Östrojen Hormonu Eksikliği Belirtileri
    Hormonlarımız bizi biz yapan temel faktörlerin başında gelir. Bize yön veren her bakımdan etkileyen bir varsayımdır. Büyük oranda hormonlarımıza göre hareket ettiğimiz dönem vardır. Özellikle kadınlar bu konuda daha şanslıdır. Çünkü kadınlar daha çok hormonlarına göre yaşadığı belli uzun dönemler vardır. Örneğin adet dönemi, menopoz dönemi, hamilelik döneminde hormonların iniş çıkışları yoğun şekilde görülür. Böyle dönemlerde hassas olmak, gerekeni yapmak gerekir. Kadınlarda görülen en belirgin hormon östrojen hormonudur. Bu hormon üreme döneminde kadınlarda etkisini gösteren bir hormondur. Bu hormon kadınlarda kadınsal döngünün düzenli işlemesini sağlayan önemli ve etkili bir hormondur. Yumurtalık tarafından belirli dönemlerde salgılanır, kadınlarda ergenlik dönemiyle öne çıkan bu hormon boy uzamasına, genital bölgelerinde değişiklik , vücuttaki yağ miktarında artma, memelerde büyüme, yumurtalıkta büyüme, kalça büyümesi bu gibi etkenleri görülür. Östrojen hormonunun eksikliği kadından kadına farklılık gösterir. Her kadından aynı belirtileri göstermez tabi ki. Böyle bir durumda doktorunuza danışmanız tedaviye başlamanız gerek.

    Östrojen hormonunun genel belirtileri ise gün boyu halsizlik, olumsuz düşüncelere neden olma, kalp çarpıntısı, uyku düzensizliği, ateş basması, soğuk terleme, geceleri aniden terleyip üşüme, vücudunuzda gereksiz şişkinlik, cinsel yaşamınızda olumsuz belirtiler, yumurtalıklarınızın işlevinin azalması, düşüğe yol açan hamilelik problemleri, hipotez bezlerinin işlevini yetirmeye başlaması, bazı doğum kontrol hapları, aşırı spor yapımı bu etkenlerin hepsi östrojen hormonu eksikliğinin etkileridir. Bu etkenleri dikkat etmek gerekir. Eğer bu belirtiler varsa önlem almanız, çözüm bulmanız şart. Bazı çözümler evde yapılabilir. Pratik çözümler bularak engellemeniz mümkün. Onlardan bir kaç tanesi sağlıklı yaşam için karbonhidrat protein ağırlıklı beslenme, şekli sık sık soya fasulyesi, bezelye, meyve ,sebze tüketmek C ve B vitamini barındıran zengin besinler sofranızda bulundurmak gerek. Spor sağlıklı yaşamın baş aktörü sporu da hayatınızda yer bulması, östrojen eksikliğini sizden biraz olsun uzak tutar, çok sık kafein ve sigara alkol tüketimini azaltmanız mümkünse, bırakmanız gerekmekte. Eğer bunları yapamam derseniz sizin için bitkisel tedavi en uygunu olacak hormonlarımız onları kontrol altına almalıyız sağlıklı yaşam için bu şart.