Kabızlık , Beslenme , Nedenleri ve Tedavisi

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Violet tarafından 13 Şubat 2011 tarihinde açılan konu


  1. Kabızlık , Beslenme , Nedenleri ve Tedavisi,
    Kabızlık ve Beslenme - Kabızlıgın Nedenleri ve Tedavisi,






    Kabızlık 3 temel tipe ayrılabilir Birincisi, merkez sinir sisteminin bozulmasına bağlı olarak oluşur ikincisi, dışkılama refleksindeki aksamadan kaynaklanır Üçüncüsü ise, Mekanik kabızlıktır Kabızlığa yol açan başlıca nedenler şunlardır:

    Yanlış beslenme
    egzersiz yapmamak
    stres ve depresyon hali
    Seyahat
    Ateş, uzun süren yatak istirahati, karın ameliyatları
    Gebelik

    Sakinleştirici ilaçlar, Alüminyum mide asidini giderici ilaçlar, kalsiyum içeren ilaçlar

    Alzheimer, Parkinson, omurilik zedelenmesi, felç gibi sinir sistemi hastalıkları

    Fazla alkol ve kafeinli içeceklerin kullanımı

    Laksatif ilaçların uygun olmayan kullanımı

    yürüyüş de faydalı
    Kabızlığın önüne geçmek için yapılacak en ö nemli şey, öğün atlamamak ve yemekleri küçük lokmalar halinde, yavaş yavaş çiğneyerek yemektir

    Bağırsaklar için günün en önemli zamanı sabahın ilk saatleri olduğu için özellikle kahvaltı atlanmamalıdır Yataktan kalkınca beyin, kalın bağırsağın duvarındaki kaslara uyan mesajı yollayarak kasılma işlemini başlatır

    Egzersiz yapmak da çok önemlidir Özellikle; yürüyüş, Aerobik ve yer hareketleri kalın bağırsağın kasılmalarını kolaylaştırır

    Haftada en az 3 kere yarım saat tempolu yürümek veya sabah kahvaltıdan önce 15 dakika aerobik ya da yer hareketleri yapmak karın kaslarınızın çalışmasını sağlayarak kabızlık probleminin önüne geçecektir

    Bunu biliyor muydunuz
    Sinemaki, kabızlığı giderici, müshil etkisi yaratan bir bitkidir Bitki, kalın bağırsaklarda Sıvı ve mineral salgılanmasını artırıcı etki yapar, bunların geri emilimini engeller

    Yediklerinizle kabızlığı önleyin
    Kuru meyveler hayat kurtarır
    Bol su ve bitki ç ayı için
    Kepekli ürünleri tercih edin
    Kuru erik, kuru incir ve kuru kayısı yiyin
    Kök sebzelerden havuç, kereviz ve turp; yapraklı sebzelerden roka, lahana, ıspanak, maydanoz, dereotu ve Marul tüketin,
    tahıl ve baklagil grubunu ihmal etmeyin
    meyve tüketimini artırın
    Bağırsakları çalıştırıcı özelliği olduğundan probiyotik yoğurtları tercih edin
    Keten tohumu kullanın
    fındık, ceviz ve badem tüketin