İyi Uyku İçin Öneriler

'Sağlık Rehberi' forumunda Wish tarafından 30 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. İyi Bir Uyku İçin Ne Yapmalı
    Uykusuzluk İçin Öneriler

    [​IMG]

    Uykusuzluk sorununuz mu var? Uykuya dalmakta güçlük mü çekiyorsunuz? Uyuyamamaktan şikateçi olanlar aşağıya göz atmalarında fayda var.

    1. Mutlaka her gün aynı saatte uyanın, gerekirse saatinizi kurun.

    2. Gündüz vakti olabildiğince aydınlık ortamlarda bulunun, ve eğer çalışmıyorsanız kendinizi eve kapatmayın gün içinde mutlaka dışarı çıkın.

    3. Eğer bir iş hayatınız var ve işyeriniz yakınsa mutlaka yürüyerek işe gidin yada sabah çalışmaya başlamadan önce biraz yürüyüş yapın.

    4. Günlük yürüyüş süresi ortalama 45 dakikadan kısa olmamalıdır.

    5. Aldığınız kafeini (Kahve, çay, çikolata) kısıtlayın. Günde 2 fincandan fazla kahve içmeyin. Uykuya dalmakta veya sürdürmekte sorununuz varsa kafeini tamamen hayatınızdan çıkarın,

    6. Akşam yemeklerinde yağlı, kızartmalı, baharatlı/ acılı/ekşili yemeklerden özellikle kaçınmalısınız.

    7. Sigara içiyorsanız mutlaka azaltın, daha kötü problemlere sebebiyet vermemek için sigarayı tamamen bırakmaya çalışın,

    8. Uyku ile ilgili sorununuz varsa alkol alımınızı kısıtlayın, hatta alkollü içeceklerden tamamen uzaklaşın,

    9. Uykunuz gelirse gündüz vakti kısa süreli uyuyabilirsiniz ama gece uykusuzluk çekiyorsanız gündüz uyumamalısınız,

    10. Yatak odanızı uyuma ve cinsellik dışında kullanmayın, yatak odanızı çalışma odası olarak kullanmamalısınız,

    11. Yatak odanız ısı, ışık ve gürültü açısından sizi rahat ettirecek şartlarda olmalıdır,

    12. Çarşaf, yastık kılıfı ve pikenizin pamuklu olmasına dikkat edin.

    13. Uyumadan 1 saat önce günlük aktiviteyi bitirin,

    14. Uyumadan 30 dakika önce gevşemeye çalışın, uyarıcı olmayan şeyler yapın (hafif şeyler okuyun, klasik müzik dinleyin,

    15. Yatmaya gitmeden önce, endişe duyduğunuz konulardan konuşmamaya özen gösterin.

    16. Sıcak ve köpüklü bir banyo yapın.

    Gözlerinizi kapatıp uykuya dalmanın keyfini çıkarın, yaklaşık 15 dakika süreyle uykuya dalamadıysanız kalkın ve başka bir odaya gidin ve uykunuz gelinceye kadar gevşemeye çalışın, uykunuz gelince tekrar yatağa gidin.