İyi Bir Uyku İçin Yardımcı Besinler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Gelincik tarafından 13 Aralık 2008 tarihinde açılan konu


  1. Gece yatmadan önce birşeyler atıştırmanın sağlıksız olduğu bilinen bir gerçek. Fakat herşey bu kurala dahil değil tabiki. İyi bir uyku için yardımcı olanları görmezden gelmek olmaz.
    İşte onlardan birkaçı :

    Muz : Mutluluk hormonu salgıladığı ve sakinleştirici etkisi olduğu için yatmadan önce yemenizde sakınca yoktur.
    Papatya Çayı : Uykusuzluğa büyük faydası vardır. Hem vücudunuzu, hem de ruhunuzu rahatlatır.
    Ilık Süt : Gelelim en bilinenine. Ilık süt, papatya çayına iyi bir alternatiftir. İçerisinde yatıştırıcı etkisi olan amino asit vardır. Bu da, insanların çocukluk hislerini anımsayıp erken uykuya dalmasını sağlayan nedendir.
    Yulaf Lapası : Küçük bir kase yulaf lapası, sizi rahatlatır ve açlık hissinizi ortadan kaldırır. Melatonin kaynağıdır. İsterseniz içerisine biraz bal ekleyebilirsiniz.
    Badem : Bir avuç dolusu badem, uykunuzun gelmesine yardımcı olur. Kasları gevşetir.
    Ihlamur : Sıcak bir fincan ıhlamur, sakinleştirir ve daha rahat bir uyku çekmenizi sağlar.
     




  2. Ihlamur : Sıcak bir fincan ıhlamur, sakinleştirir ve daha rahat bir uyku çekmenizi sağlar.
     



  3. Teşekkürler faydalı bilgiler için Gelincik :f40:
     



  4. teşekkürler gelincik:(
     



  5. Bir arkadaşımın annesi tavsiye etmişti. Uykusuzluk için yatmadan önce bir kase yoğurt ye üzerinede bir bardat süt iç demişti. Midede yoğurt mayalandıkça sizi de uyutuyo.:f40: Önce çok gülmüştüm ama sonra hak verdim. Size de tavsiye ederim :f40:
     



  6. Ben süt içtiğim zaman mışıl mışıl uyurum :f40:
     



  7. konuyu okuyunca uykum geldi yawww... Bunların adı bile insanın uykusunu getiriyor..