İşte Matematiği Kolay Öğrenme Yolu

'Teknoloji Haberleri' forumunda Kubra tarafından 25 Nisan 2008 tarihinde açılan konu


  1. ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, matematik eğitimi sırasında somut örnekler vermek en iyi yöntem değil.


    Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Üniversitesinin tanımalı bilim merkezi müdürü Vladimir Sloutsky, "Matematiği somut bir örnekten yola çıkarak anlatmak çok zor. Somut örnekler, öğrenilenleri sınamak için iyi bir yöntem olabilir, ancak eğitim aracı olarak kötü yöntem" diye konuştu.

    Amerikan Science dergisinin bugünkü sayısında yayımlanan araştırmaya göre, matematiği somut örneklerle öğrenen öğrenciler, soyut eğitim tarzıyla öğrenenlerle kıyaslandıklarında bunları yeni bir bağlamda kullanmakta sıkıntı çekiyorlar.

    Araştırmanın eşbaşkanlarından Jennifer Kaminski, soyut yöntem formülünü öğrenmedilerse "A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?" sorusunu çözen öğrencilerin büyük bölümünün, bu çözümü diğer örneklere uygulamayamadıklarını belirtti.
    Teorilerini 4 gruba ayırdıkları 80 öğrenci üzerinde sınayan araştırmacılar, bir aritmetik sorusunun çözümünü ilk üç gruba ayrı ayrı 3 somut örnek vererek, dördüncü gruba da soyut anlatım tekniğiyle öğrettiler.

    Araştırmacılar daha sonra öğrettiklerini sınamak için çoktan seçmeli bir soruyu 80 öğrencinin tamamına sordular.
    Soyut yöntemle hesaplamayı öğrenenlerin yüzde 80'i doğru yanıt verirken, büyük bölümünün "kafadan atarak işlem yaptığı" diğer gruplarda sadece yüzde 43 ila yüzde 51 oranında doğru yanıt çıktı.

    Vladimir Sloutsky, somut örneklerin, öğrencilerin bizzat kavrama odaklanmalarına bile engel olabilecek biçimde ilgilerini dağıtabileceğini belirterek, araştırma sonuçlarının pedagojide uzun zamandır inanılanları tartışmaya açtığına işaret etti.

    Jennifer Kaminski de "Bu kavramları çok sembolik yöntemlerle anlatmak zorundayız. Öğrenciler böylece bunları çeşitli alanlara uygulamaya çok daha hazırlıklı olurlar" dedi.

    not:alıntıdır
     



  2. Matematik derslerinde çok başarılı değildim ama sözel bir öğrenciye göre baya yüksek netim vardı...
    Ezberci eğitimden vazgeçmediğimiz sürece çok çalışmamız lazımmmmm çok :f106:
     



  3. [TABLE="width:80%;background-image:url('http://www.forumdas.net/images/toolbox/backgrounds/20.gif');"][CELL="filter:;"] Bilgi Ve Paylaşım için Teşekürler Kübra [/ALIGN][/CELL][/TABLE] :f118: :f20:
     



  4. Ewet haklısın Hazancığım önce ezber den vazgeçilmeli :f63:

    Emeğine sağlık Kübra teşekkürler paylaşımın için:f40:
     



  5. Aslında çok doğru bir yaklaşım.. Soyut kavramları anlatmak için somut şeylerden yararlanmak yararlı gözükebilir fakat öğrenci kavramı olduğu gibi kavraması en doğrusu bence.. Öğrenci her soyut kavrama olayı anlayabilmek için bir somut anlam katmaya başlayacaktır. Vladimir Sloutsky e katııyorum...
     



  6. Adaş bende Jennifer Kaminski'ye katılıyorum olur dimi :) paylaşım için teşekkürler kübra..
     



  7. Ögretmenlerimiz kendilerini yenilemedikleri sürece ezberci egitim bu ülkede devam eder :(

    Egitim sistemini ve müfredatıda buna ekleyin elde var sıfır ;) :
     



  8. Evet aynen katılıyorum..:(

    Paylaşımın için teşekkürler Arkadaşım..
     



  9. matematiğim kötü olduğu için edebiyatı hep çok sevdim paylaşıma tşk
     



  10. Öğrencilerin robot gibi görülerek aynı yönde eğitim görmesi ne kadar doğru bilemiyorum.Bana göre kimi okuyarak,kimi dinliyerek kimi de tatbik ederek öğrenir..
     



  11. Eğitim üzerinden Rant kalkmadığı sürece böyle olacak
    İlginçtir ve üzücüdür çocuklar okuldan çok dersanelere gider oldu
    Kapatın okulları ozaman dersanelerden diploma alınsın
    Yada tam eğitim ver dersaneler ortadan kalksın.