İstanbul-Antalya arası 4 saate Düşüyor

'Haberler' forumunda Sitem tarafından 29 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]





    Türkiye'nin hayali hızlı tren, Ankara-Eskişehir seferlerine başladı. Sıra İstanbul Antalya seferlerinde.

    Ulaştırma Bakanlığı, 2023'te Anadolu'nun birçok şehrine 'hızlı' ulaşım planlıyor. Hedef, Cumhuriyet'in yüzüncü yılında 9 bin 978 km hızlı tren hattı, 4 bin 997 km konvansiyonel hat olmak üzere 14 bin 975 kilometre yeni demiryolu hattı inşa etmek. Bu hedeflerin gerçekleşmesi halinde Cumhuriyet tarihinin en büyük demiryolu hamlesi hayata geçirilmiş olacak.

    Zaman gazetesinde yer alan habere göre hükümet, bu projeye büyük önem veriyor. 11 bin kilometre olan demiryolu ağı 12 yıl içinde iki katına çıkacak. 'Kara tren gecikir' anlayışı yerini, 'hızlı tren yetişir' anlayışına bırakacak.

    Bu hedefler tuttuğunda demiryolu tarihi ve demiryolu istatistikleri baştan sona yenilenecek gibi görünüyor. Çift hat uzunluğu yüzde 9'dan yüzde 50'ye yükselecek. Yüzde 26 olan elektrikli hat oranı da tam yüzde 60'a çıkmış olacak.

    Hedefler gerçekleştiğinde İstanbul, Ankara, İzmir, Sivas ve Bursa'nın yanı sıra Yozgat, Trabzon, Diyarbakır ve Malatya'yı da içine alan 29 ilden yüksek hızlı tren geçecek. Bunun maliyeti ise yaklaşık 45 milyar dolar.

    'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' gereği 7 bin 18 kilometrelik yüksek hızlı demiryolu hattını Çinliler inşa edecek. Geriye kalan 2 bin 924 kilometrelik kısmını ise Demiryolları öz kaynakları ve dış kredilerle yapacak.

    İç Anadolu Bölgesi'nde dört şehirden hızlı tren geçecek. Bunların başında Konya geliyor. Diğer bir güzergâh ise 466 kilometrelik Ankara-Sivas hattı. Bu hatta inşaat çalışmaları sürüyor. Ancak hızlı tren, Yerköy'e 30 kilometre kala Yozgat'a ayrılarak şehir merkezine gelecek ve Sivas'a devam edecek.

    Ankara ya da İstanbul'dan gelecek hızlı trenler de Yerköy üzerinden Kayseri'ye gidecek. Böylece hızlı trenle Ankara-Yozgat 1,5 saat, Ankara-Kayseri arası ise 2 saat 30 dakika olacak.

    Ankara ve İstanbul da Antalya'ya hızlı trenle bağlanacak. Ankara'dan Konya-Manavgat güzergâhı takip edilerek 2 saat 45 dakikada Antalya'ya ulaşılacak. 714 kilometrelik İstanbul-Antalya arası ise 4 saat 30 dakikada alınacak.

    Yıldırım'ın dikkat çektiği bir diğer nokta da Ankara-Eskişehir ve Eskişehir-İstanbul yüksek hızlı demiryolu hatlarında yabancı müteahhit ve personel çalışmasına karşın Ankara-Konya hattının, Türk müteahhit ve personeli tarafından inşa edilmesi.

    Devlet Demiryolları, Konya-Adana arasında da yüksek hıza uygun tren inşa etmeyi planlıyor. Hat, trenin uygun kesimlerde 200, zor kesimlerde ise minimum 160 kilometre hız yapabileceği şekilde inşa edilecek. Mevcut hatların iyileştirilmesi ve ilave hat yapımı ile bu güzergâhta yüksek hızlı trenlerin çalıştırılması planlanıyor.

    alıntı