İştah Kontrolü

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Belinay tarafından 5 Mart 2012 tarihinde açılan konu


  1. İştah Kontrolü Nedir
    İştahınızı Nasıl Kontrol Edebilirsiniz

    İştah kontrolüne dair bilmemiz gerekenleri

    Arkadaşlar Doğa insanlara meyveler, sebzeler, tahıllar sunmakta. İçlerine de iştah adında istemediğimiz ama gerekli bir şeyide koymaktadır.İştahın olmasıda gerekli kontrol altında tutulmasıda gerekli Bunu baskılamanın en kolay yolu kan şekerinde dalgalanma yaratan rafine şeker tüketiminden kaçınmak, gün içerisinde de sık aralıklarla ve azar azar beslenmek ve düzenli egzersiz yapmaktır. İştahınızı nasıl Kontrol Edebilirsiniz İştah Kontrolüne Dair bilmeniz gerekenleri uzmanlar şöyle sıralıyorlar İştah Kontrolü Nasıl yapılır
    [​IMG]
    Yemek aslında basit gibi gelse de iştah ve doygunluk uzun yıllardır üzerinde araştırma yapılan bir olaydır

    İştahı Azaltmak ve Kontrol Altına Almak İçin Neler Yapılabilir neler yiyebiliriz

    Yeme isteğinin kontrol altında tutulması, atıştırma krizinden kurtulmak için sağlıklı karbonhidratlara yönelmek, bol bol su içmek, yiyecekleri iyice çiğnemek ve yemeği 15-20 dakikaya yayarak yemek gerekmektedir.

    Özellikle rafine şekerlerin veya beyaz ekmek, beyaz pirinç gibi kan şekerini hızlı yükseltip insülin hormonunun salgılanmasına yol açan besinlerin yenmesi hızlı ve tekrar acıkmaya neden olur. Bu besinlerin yenmesiyle kanda yükselen insülin hormonu kan şekerini daha fazla düşürerek açlık hissi duymamıza neden olmaktadır.

    Bu nedenle daha çok kepekli ekmek, tam buğday ekmeği, kepekli makarna, bulgur pilavı, yulaf gibi kompleks karbonhidrat besinler tercih etmemiz gerekir.

    Su içmenin kişinin kendini tok hissetmesi açısından önemlidir. Birey susuz kaldığında da açlığa benzer sinyaller verdiği ortaya çıkmıştır. Bu nedenle açlıkta belli miktarda su içilerekte açlığımızı bastırabiliriz

    Protein içeren besinler karbonhidrat ve yağlara göre daha çok tutar. Bu sebepten protein içeriği yüksek olan besinler iştahı azaltır.Triptofan proteinlerin bir bölümünde bulunan bir çeşit aminoasittir.

    Triptofan vücutta seratoninin oluşmasında görev alır ve seratonin de iştah hissini azaltır. Özelliklede muz, avakado da bulunur.Krom mineralide insülin dengesinde önemli görevi vardır. Krom kan şekerini dengelediği için iştahı azaltır. Krom ihtiyacımızı karşılamak içinde fındık, ceviz gibi kabuklu yemişler yiyebiliriz.