İştah Kesen Yiyecekler

'Haberler' forumunda EyLüL tarafından 20 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]
    İştah Kesen Yiyecekler Tok tutan Besinler nelerdir?
    İştahınızı Kesecek Mucizevi Besinler , İştah Kapatan Yiyecekler

    İştah kapatan besinlerin vücut üzerindeki etkileri, içeriklerindeki bazı maddeler ve görevleri şöyle sıralanıyor:
    Karbonhidratlar: Kepek, buğday gibi tahıl ürünlerinde, sebze ve meyvelerde bulunur. İçeriğindeki lifler, sindirim sistemini harekete geçirir. Özellikle kompleks karbonhidratlar insanı tok tutar.

    Triptofan: Vücutta serotonin oluşmasında ve hücrelere taşınmasında önemli bir görev alır. Serotonin de iştah hissini azaltır. Özellikle muz, avokado, yulaf ve peynirde bulunur.

    Krom: Vücuttaki insülin dengesini korur. Kan şekerinin düşmesi açlığa yol açar. Krom ihtiyacınızı karşılamak için fındık, ceviz gibi kabuklu yemişler, brokoli ve tahıl ürünleri yiyebilirsiniz.

    Albümin: Can sıkıntısını giderir ve iştahı kapatır. Bu protein, triptofan oluşturarak beyne taşır ve serotonin üretimini artırır. Bezelye, fıstık ve fasulyede bulunur.

    Fruktoz: Meyvelerden elde edilen doğal şekerdir. Kan şekeri dengesini kesinlikle etkilemez. Ayrıca yemek sonrası tatlı ihtiyacı duymanızı engeller. Çilek ve bal, fruktozun ana kaynağıdır.

    İyot: Tiroit hormonlarının yapımı için gereklidir. Açlık duygusunun gelişmesini engeller. Balık, iyotlu tuz ve soğan, iyot açısından oldukça zengindir.

    [​IMG]
    Ananas: Ananasın içindeki enzimler, protein sindirimini hızlandırdığı için oldukça doyurucudur. Ayrıca selülit oluşumunu da engeller.
    [​IMG]
    Balık (Uskumru, ton balığı): Balığın içeriğindeki iyot, tiroit bezinin işlevlerini hızlandırdığından açlık hissi giderilir.
    [​IMG]
    Karnabahar ve Brokoli: Karnabaharı ve brokoliyi hafifçe haşlayıp yoğurtla tatlandırın. Bu karışım lif açısından zengin olduğu için sizi uzun süre tok tutar.
    [​IMG]
    Kırmızı Elma: Kırmızı elmayı ince dilimler halinde kesip 1 çay kaşığı kıyılmış ceviz ve yarım çay kaşığı yonca balıyla karıştırın. Bu karışımın içeriğindeki değerli lifler hem doyurucu hem de bağırsakları çalıştırıcı etki gösterir.
    [​IMG]
    Kuru Erik: Öğünler arasında acıktığınızda kuru erik yiyin. Kuru erik kan şekerinin düşmesini engeller. Ancak fazla abartmayın. Çünkü bir kuru erikte 8 kalori var.
    [​IMG]
    Maydanoz: 1 demet maydanozu blenderden geçirip suyla karıştırın. Bir-iki damla acı biber sosu ekleyin ve bunu bir güzel için. Bu içeceğin içindeki C vitamini ve bitkisel maddeler yağ yakımını kolaylaştırır.
    [​IMG]
    Salatalık: Salatalığı iyice yıkayın ve kabuklarıyla birlikte ince dilimler halinde kesip üzerine bolca dereotu serpin. Bu sebzenin kalorisi yok denilecek kadar azdır ve oldukça tok tutar.
    [​IMG]
    Mor Erik: Tatlı ihtiyacınız için 250 gr. mor eriği biraz tarçınla haşlayın. Bu meyve früktoz açısından oldukça zengin olmakla birlikte günlük tatlı ihtiyacınızı da karşılayacaktır.
    [​IMG]
    Enginar Kökü - Soğan - Limon: Karaciğerlerinizi çalıştırmak için 10 adet enginar kökünü, 1 adet doğranmış soğan, karabiber taneleri ve yarım limon ile suda haşlayın. Daha sonra 1 çay kaşığı bal, iki sap kekik ve biraz limon suyunu kaynatın. Enginar köklerini süzün ve hazırlamış olduğunuz karışımın içinde biraz pişirip çıkarın. Böylece bir kaç saat açlık hissetmeyeceksiniz.
    [​IMG]
    Yeşil Fasülye: Albümin iştahı kapatır. Bir porsiyon yeşil fasulyeyi 20 dakika suda haşlayıp sirke, karabiber ve biraz tuzla tatlandırın. İsterseniz yağsız krema da katabilirsiniz.
    [​IMG]
    Yumurta: Haftada iki yumurta yiyin. Çünkü yumurtada bol miktarda triptofan vardır. Bu da neşenizin yerine gelmesini sağlar.
    [​IMG]
    Peynir-Zeytin: Yağsız kaşarı ince ince dilimleyin ve siyah zeytin ile süsleyin. Üzerine 1 yemek kaşığı sirke dökün. Bu, birkaç saat için açlığınızı giderecektir.