İnsanlarda ideal uyku süresi

'Zaman Tüneli' forumunda Eylem tarafından 16 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    İnsanlarda ideal uyku süresi

    [​IMG]
    Rahat ve düzenli bir gece uykusu sağlıkla sıkı bir ilişki içerisindedir. Bilim insanları az uyumanın vücuttaki kötü etkileri kadar çok uykunun da zararlı olduğunu ortaya çıkarttı.

    Her yaştaki insanın günde belirli bir süre uykuya ihtiyacı vardır. Bu sürenin altı da üstü de ne yazık ki zararlı sonuçlar yaratabiliyor. Mesela pek çok kişi günlük 8 saat uykunun yeterli olduğunu düşünür. Ancak bu her yaş için geçerli bir süre değildir.

    Az uyku insanda sinir hali ve yorgunluk olarak kendini gösterirken fazla uyku insanlarda ölüm riskini arttırıyormuş.

    Şimdi gelelim insanların ideal uyku süresine;

    Yeni doğanlar (0-3 ay): İdeal olan, yeni doğan bir bebeğin her gün 14 ila 17 saat uyuması fakat 11 ila 13 saat arası da yeterli olabilir. Yeni doğanların 19 saatten fazla uyumamaları tavsiye ediliyor

    Bebekler (4-11 ay): Tavsiye edilen süre 12-15 saat arası. En az 10 saat uyku da yeterli olabilir. Bebekler asla 18 saatten fazla uyumamalı

    1-2 yaş çocuklar : Bu yaş grubunda olan çocukların 11-14 saat uyumaları tavsiye ediliyor fakat kabul edilen aralık 9-16 saat

    Okul öncesi dönem (3-5 yaş): Uzmanlar bu grup için 10-13 saat aralığını öneriyor. 8 saatten az, 14 saatten fazla uyku ise uygun görülmüyor

    Okul dönemi (6-13 yaş): Uyku Vakfı, 9 ila 11 saat arası uykuyu tavsiye ediyor. 7 saatten az veya 12 saatten fazla uyku ise sağlıklı görülmüyor

    Ergenlik dönemi (14-17 yaş): Tavsiye edilen uyku süresi 8 ila 10 saat arası. Uyku Vakfı, 11 saatten fazla ve 7 saatten az olmaması gerektiği görüşünde

    Genç yetişkinler (18-25 yaş): BU yaş grubuna 7-9 saat uyku tavsiye ediliyor ve uyku süresinin 6 saatten az, 11 saatten fazla olmaması gerektiği belirtiliyor

    Yetişkinler (24-64 yaş): Bu yaş grubuna genç yetişkinlerle aynı uyku süresi tavsiye ediliyor

    İleri yaş grubu (65 yaş ve üstü): Sağlıklı görülen uyku süresi günde 7-8 saat fakat bu sürenin 5 saatten az olmaması ve 9 saati de aşmaması tavsiye ediliyor