İnsanın Günlük Kalori İhtiyacı

'Sağlık Rehberi' forumunda Aysell tarafından 8 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. İnsanın Günlük Kalori İhtiyacı ne kadardır
    Günlük kalori ihtiyacı hesaplama


    Günün önemli bölümünü evde veya büroda oturarak geçiren kadınlara yaşlarına göre 1650-1850 kalori yeterliyken, ağır iş yapan kadınlar günde 2600-2850 kalori almak zorundadır. İnsanın enerji gereksinimi yaşam şekliyle yakından ilgilidir. Büyüme sırasında, bebek ve çocukların enerji gereksinimleri büyüklerden daha fazladır. İlk yaşta vücut ağırlığının kilogramı (kg) başına 100 kalori alınması gerekirken, 7-9 yaşında bu 69-78 kalori düzeyine düşer. Yetişkinlikte ise, hafif işler yapan bir kadının kg’ı başına harcaması gereken enerji düzeyi 30-33 kaloridir.

    İnsanların zayıf veya şişman olmalarının nedeni; alınan ile harcanan enerji arasındaki dengesizliktir. Zayıflık ve şişmanlık enerji dengesizliği sonuç ortaya çıkabilmektedir. İnsan harcadığı kadar enerji alırsa, vücut ağırlığını dengede tutar. Alınan enerji harcanan enerjiden çok olursa, fazladan tüketilen besin öğeleri yağa dönüşerek vücutta birikir ve şişmanlık oluşur. Alınan enerji harcanandan az olursa, vücutta biriken yağ harcanır ve zayıflık oluşur. Enerji ihtiyacı, kişinin boyu, vücut ağırlığı, yaşı, cinsiyeti ve fiziksel aktivitesine göre hesaplanmalıdır.

    Sporcularda ise antrenmanlardan kaynaklanan nedenlerden dolayı daha fazla enerji harcandığı, hem de kas yapımı için enerji gerekli olduğundan alınması gereken kalori miktarı artmaktadır. Burada önemli olan protein ağırlıklı beslenme yapılarak, gereksiz yağlanma veya kilo veriminin yanın da kaslarında kaybolmasına neden olmamaktır. Antrenman öncesi alınan kalori miktarının diğer öğünlere göre biraz daha artırılmasına dikkat edilmelidir.

    Alıntı