İnsan hayatını Uzatan 7 Faydalı Besin

'Sağlık Rehberi' forumunda Wish tarafından 3 Şubat 2011 tarihinde açılan konu


  1. Ömrü Uzatan besinler


    Ömrü Uzatan yararlı gıdalar

    Amerikan Kanser Araştırmaları Enstitüsü (AICR), sağlıklı bir başlangıç yapmamız için, vücudu kanser, kalp krizi, Alzheimer ve diyabet gibi ciddi rahatsızlıklara karşı koruyan besinlerin listesini açıklamış.

    İşte o yiyecekler ve içecekler:

    Badem: Her gün, bir çay fincanın yarısını dolduracak miktarda, yani 30 gram badem yemeyi ihmal etmemek gerekiyormuş. Omega-3 asitli yağları açısından oldukça zengin bir besin olan badem, kandaki kötü kolesterol (LDL) oranını yüzde 4.4 oranında düşürüyormuş. Badem böylece damar tıkanıklıklarını önleyerek, dolaşım sisteminin düzenli olarak çalışmasını sağlıyor; kalbi koruyormuş.

    Kahve: Günde iki fincan kahve, özellikle orta yaşlardan sonra görülen Parkinson ve Tip-2 diyabete karşı vücudu koruyormuş. Kahvede bulunan kafein maddesi, diyabete yakalanma riskini yüzde 35 azaltıyormuş. Ayrıca ağrı kesici özelliği de bulunuyormuş. Ancak kahveyi mutlaka kalsiyum deposu olan sütle içmek gerekiyormuş. Böylece kafeinin kemikleri zayıflatmasını engellemiş olurmuşuz.

    Tarçın: Her yemekten sonra içinde bir miktar tarçın bulunan bir tatlı yenebilirmiş. Tatlı yemek istemiyorsak, küçük bir çay kaşığı dolusu tarçını doğrudan suya ekleyerek içebilirmişiz. Tarçın kan şekerini düzenliyor, ayrıca sinir sistemini rahatlatıyormuş. Öte yandan köri baharatının içinde bulunan Tumerik adlı maddenin eklem iltihabını ve romatizmayı önlüyormuş.

    Patates: Antioksidanlar yönünden çok zenginmiş. Amerikan Tarım Dairesi'ne göre en yararlı 100 besinler arasında 17. sırada yer alıyormuş. Akciğer kanseri, diyabet ve kalp krizine karşı koruyormuş. Ancak patatesi kızartmak yerine, yağsız bir şekilde haşladıktan veya fırında pişirdikten sonra yemek lazımmış.

    Sebze çorbası: Doyurucu ancak kalorisiz bir yiyecek olduğu için özellikle kilo vermek isteyenlerin bir numaralı tercihiymiş. Ayrıca, özellikle sebze çorbası sodyum bakımından zenginmiş! Bir kâse sebze çorbasında 500 miligram sodyum bulunuyormuş. Sodyum, sinir sistemi ve kasların düzenli olarak çalışmasını sağlıyormuş. Ayrıca vücuttaki sıvı miktarının dengesini düzenliyormuş. Ancak günde 1500 miligramdan fazla sodyum tansiyon ve kalp rahatsızlıkları konusunda tam bir ters etki yaratıyormuş.

    Zeytinyağı: Zeytinyağı kanser riskini azaltıyormuş. Günde 25 ml. zeytinyağı alanların idrarlarında, hücrelere zarar veren maddelerin seviyesinin azaldığını ortaya çıkarmış. Zeytinyağı kanserin yanı sıra iyi kolesterol (HDL) oranın artmasını sağlayarak kalbi koruyor, 1 çorba kaşığı zeytinyağında 120 kalori bulunuyormuş. Bu nedenle günde 6 çorba kaşığını geçmemek üzere yenilebilirmiş.

    Çay: Siyah veya yeşil olsun, çayın her türü kanser riskinin azaltılmasında etkili bir rol oynuyormuş. Çay, kadınlarda rahim kanserine yakalanma riskini yüzde 50 azaltıyormuş. Göğüs kanseri içinse bu oran yüzde 60'a kadar çıkıyormuş. Çay ayrıca Alzheimer ve kalp krizine karşı vücudu koruyormuş.