İlkbahar Diyeti

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Wish tarafından 27 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu


  1. İlkbahar diyetleri


    Hedef: Haftada 1-2 kilo.
    Günlük kalori: 1400 Kcal

    Kış soğuk geçince, iyice eve kapanıp, abur cubura gömüldük. Bu da haliyle kilo yaptı. Şimdi bu kiloları vermenin tam zamanı! Önce abur cuburu hayatınızdan çıkarın. Çikolatalar, cipsler, şekerlemeler tabu! Beyninizin mutluluk hormonu salgılaması için onlara ihtiyacınız yok artık. Onun yerine taze sebze ve meyve yiyin bol bol. Ve güneşe çıkın! Çünkü güneş, enerjisi ve ışığı ile mutluluk hormonunun tavan düzeyde salgılanmasını sağlıyor.


    1. GÜN

    Sabah : 1 adet meyve, 1 fincan kahve, çay ya da su, 1 buçuk çorba kaşığı ufalanmış ceviz, 2 tatlı kaşığı light margarin, 1 fincan az yağlı veya yağsız süt, 2 buçuk dilim light tost ekmeği
    Öğle : 2 dilim ekmek, 1 orta boy kasede karışık yeşil salata, (2 çorba kaşığı yağsız salata sosu ile) 1 adet meyve 4 dilim haşlanmış tavuk göğsü, 30 gram fırında, dilimlenmiş patates
    Akşam : Fırında tavuk, 1 porsiyon haşlanmış brokoli, fırında patates, 1 ufak kasede yeşil salata, (1 çorba kaşığı yağsız salata sosu ile) 1 adet meyve

    2. GÜN

    Sabah : 3 adet diyet galeta, 2 adet meyve, 1 bardak az yağlı veya yağsız süt, 1 fincan kahve, çay ya da su, 1/2 kase yağsız yoğurt
    Öğle : 1 parça yağsız tavuk ızgara yanında mantar ve garnitür, 1 kase yeşil salata, 1 adet meyve, 4 adet şekersiz bisküvi, 1 bardak az yağlı veya yağsız süt, Yemek arasında 150 gram patlamış mısır (yağsız), Yarım bardak meyve suyu (portakal veya greyfurt)
    Akşam : Meksika usulü tavuk, 1 ufak kase yeşil salata (2 çorba kaşığı yağsız salata sosu ile), 1 adet meyve

    3. GÜN

    Sabah : 2 adet diyet galeta, 1 fincan az yağlı veya yağsız süt, 2 adet meyve, 1/2 kase az yağlı veya yağsız yoğurt, 1 fincan kahve, çay ya da su
    Öğle : 1 porsiyon beyaz etli balık ızgara, 1 kase yeşil salata, 1 adet meyve, 1 kase az yağlı veya yağsız yoğurt, yemek arasında 1 adet meyve, 1 kasede kase az yağlı veya yağsız yoğurt
    Akşam : Fırında tavuk pirzola, makarna, 1 adet meyve, 1 ufak kase karışık yeşil salata (2 çorba kaşığı yağsız salata sosu ile)

    4. GÜN

    Sabah : 2 dilim tost ekmeği, 1 bardak az yağlı veya yağsız süt, 1 adet meyve, 1 fincan kahve, çay ya da su, 2 tatlı kaşığı bal
    Öğle : 1 porsiyon beyaz etli balık ızgara, 1 kase yeşil salata, 1 porsiyon meyve, 2 bardak yağsız süt, 4 dilim peksimet, yemek arasında 100gr salatalık ve 150gr havuç
    Akşam : 1 porsiyon sebze çorbası, tavuk ızgara, az yağlı pilav, 1 kase yeşil salata, 1 adet meyve

    5. GÜN

    Sabah : 2 parça az yağlı börek, 1 kase yağsız yoğurt, 2 adet meyve, 1,5 fincan yağsız süt, 1 fincan kahve, çay ya da su, 2 tatlı kaşığı bal
    Öğle : 1 porsiyon alabalık ızgara, 1 kase yeşil salata, 1 adet meyve, 4 adet diyet galeta, yemek arasında 60 gr yağsız söğüş et, 1 çorba kaşığı hardal, 2 dilim ekmek
    Akşam : Tavuk ızgara Haşlanmış patates, 1 adet meyve, 1 kase yeşil salata

    6. GÜN

    Sabah : 3 çorba kaşığı diyet reçel, 1,5 bardak yağsız süt, 1 fincan kahve, çay ya da su, 3 adet kurabiye, 2 çorba kaşığı az light margarin, 1 adet meyve
    Öğle : 1 porsiyon beyaz etli balık ızgara, 1 kase yeşil salata, 1 bardak yağsız süt, 4 adet şekersiz bisküvi, 1 adet meyve, yemek arasında 1 adet gofret 1/2 bardak şekersiz meyve suyu
    Akşam : Baharatlı tavuk, 2 dilim ekmek, 1 kase yeşil salata (1,5 çorba kaşığı yağsız salata sosu ile)

    7. GÜN

    Sabah : 2 adet az yağlı çörek, 1 adet meyve, 1 bardak yağsız süt, 1 kase yağsız yoğurt, 1 fincan kahve, çay ya da su
    Öğle : 1 porsiyon haşlanmış baharatlı tavuk göğsü, 1 adet meyve, 1 kase yeşil salata, 1 bardak yağsız süt, 6 adet kraker bisküvi
    Akşam : Nohutlu ve patlıcanlı güveç, 1 kase yeşil salata (1 çorba kaşığı yağsız salata sosu ile), 1 adet meyve