İks Pilot Okullar

'Etüt Merkezi' forumunda ZeuS tarafından 10 Haziran 2011 tarihinde açılan konu


  1. Pilot Okullar İks,
    İks Pilot Okullar hakkında bilgi,
    İks Pilot Okullar

    Pilot Uygulamanın Amacı;
    a. İlköğretim Kurumu Standartlarının, öz değerlendirme
    aracı olarak;

    Anlaşılırlığını,
    Geçerliğini,
    Uygulanabilirliğini,
    Uygunluğunu,
    Güvenirliğini,

    b. Veri toplama araçlarının;

    Anlaşılırlığını,
    Kullanışlılığını,
    Tutarlılığını,
    Geçerliğini
    Güvenirliğini

    c. Öz değerlendirme yönetsel yapısının işlevselliğini,
    d. Öz değerlendirme sonuçlarına göre “ Okul Gelişim
    Planının” hazırlanması, izlenmesi ve raporlanmasını test etmektir.

    İlköğretim Kurumları Standartlarına göre
    gerçekleştirilen öz değerlendirme; “Okul Stratejik
    Planı” ve “Okul Gelişim Planı” aşamaları ile birlikte
    “Planlı Okul Gelişim Modeli Çevrim Sistemi” içinde yer
    almaktadır

    Ancak, pilot okullarda görevlendirilen ilköğretim
    müfettişleri, 2010- 2011 Öğretim Yılı başından itibaren:
    Okulun teftiş ve rehberliğini, İKS öz-değerlendirme
    bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırlayacakları bir
    inceleme programına göre yapacaklardır.
    Okulun İKS öz-değerlendirmesinde yer alan mevcut
    durum girdilerini doğrulama kaynakları ile
    değerlendireceklerdir.


    Pilot Uygulamanın Kapsamı: Pilot uygulama
    kapsamındaki illerin coğrafi dağılımında dengeyi
    sağlamak için NUTS 2’den 26 il uzman görüşü alınarak
    rastlantısal olarak seçilmiştir.

    Pilot uygulamanın kapsamı:

    Pilot uygulama Adıyaman,
    Afyon, Ankara, Antalya, Ardahan, Aydın, Balıkesir,
    Bilecik, Bingöl, Çankırı, Erzurum, İstanbul, İzmir,
    Kahramanmaraş, Konya, Mardin, Mersin, Muş,
    Nevşehir, Ordu, Rize, Sakarya, Şanlıurfa, Tekirdağ,
    Tokat ve Yozgat illerinden belirlenen 100 ilköğretim
    kurumunda yapılacaktır. Bu okulların bağlı olduğu ilçe
    ve il milli eğitim müdürlükleri ile ilköğretim müfettişleri
    başkanlıkları da kapsama dahildir


    Okulların veli ve öğrenci örneklemi EK-1’deki formüle
    göre İGM’ nin koordinasyonunda EĞİTEK tarafından
    çekilerek pilot uygulama öncesinde e- okul İKS
    ekranına yansıtılacaktır. Aynı okullarda, örnekleme
    seçilecek veliler için öğrenci üzerinden bir örneklem
    çalışması daha yapılarak, aynı sayıda bir öğrenci seti
    oluşturulmuştur.

    İlköğretim Kurumu Standartları temelli pilot uygulama
    sürecinde;
    1. 2010 yılı Mayıs – Haziran aylarında;
    a. İlköğretim Kurumu Standartlarının; öz değerlendirme aracı
    olarak anlaşılırlığını, geçerliğini, uygulanabilirliğini, uygunluğunu,
    güvenirliğini,
    b. Veri toplama araçlarının; anlaşılırlığını, kullanışlılığını,
    tutarlılığını, geçerliğini, güvenirliğini,
    c. Öz değerlendirme yönetsel yapısının işlevselliğini
    test etme,

    2. 2010- 2011 Öğretim Yılı başından itibaren, pilot
    okullarda görevlendirilen ilköğretim müfettişlerinin,
    Okulun teftiş ve rehberliğini, İKS öz-değerlendirme
    bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırlayacakları bir
    inceleme programına göre yapmaları sağlanarak; “İKS-
    Planlı Okul Gelişim Modeli” ilişkisinde, İlköğretim
    Müfettişleri Başkanlıklarının görev ve sorumluluklarını
    geliştirme,

    3. Öz değerlendirme sonuçlarına göre; “Okul Gelişim
    Planının” hazırlanması, izlenmesi ve raporlanmasına
    ilişkin iş ve işlemlere, ilgili mevzuatı bağlamında 2011
    yılı Mart ayından itibaren başlanılarak, İKS temelli
    çalışmaları, çevrim sistemi bütünlüğünde
    yaygınlaştırma
    Amacı güdülmektedir.

    kaynak: egitimmevzuat.com