İftarda Sağlıklı Beslenme

'Ramazan ve Oruç' forumunda Merve tarafından 21 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. İftarda Sağlıklı Beslenmek

    İftarda Sağlıklı Yemek

    - Orucumuzu su ile açıyoruz. 2 bardak su içilir. 2-3 adet hurma yenebilir.

    - 1 kase hafif bir çorba içilir.

    - 15-20 dakika ara verildikten sonra tekrar yemek yenmelidir. Bu bekleme süresinde başlangıçta olan aşırı yemek yeme hissi kısmen azalacaktır.

    - Çorbamızı içtikten sonra aşırı kaçmamak kaydı ile

    - Protein için haşlanmış veya fırında et yemekleri veya yumurta, kuru baklagiller

    - Sebzeler (Semizotu, Domates, Salatalık, Salata, Yeşil Fasulye v.b ) gibi

    - Yoğurt, ayran

    - Karbonhidrat almak için tam buğday ekmeği, çavdar ekmeği, bulgur pilavı, makarna yenilebilir.

    - Tatlı yeme ihtiyacı hissederseniz tatlıyı hemen yemekten sonra yemeyin. Güllaç gibi hafif sütlü tatlıları veya karpuz, üzüm, kavun, erik, vişne gibi meyveleri aşırıya kaçmadan yemekten 1-2 saat sonra yiyin.

    alıntı