İftarda ne Yenmeli? Nelere Dikkat Edilmeli?

'Zaman Tüneli' forumunda Eylem tarafından 16 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    İftarda ne Yenmeli? Nelere Dikkat Edilmeli?

    [​IMG]
    Doğru beslenme hayatımızın her döneminde önemlidir. Çocuk yaşta öğrenilmesi gereken düzenli beslenme alışkanlığı ilerleyen yaşlarda daha da önemli bir hale geliyor.

    Ramazan ayında beslenmenin önemi en belirgin haliyle gözler önüne serilir. Özellikle yaz aylarında uzun açlık süresi ve sıcağın etkisiyle oruç tutan kişilerin kan şekeri düşebilir. Bu nedenle ramazan ayında hem iftar hem de sahur yemeklerine özen göstermek önemlidir.

    Bugün iftarda ne yenmeli ve nelere dikkat edilmeli konusunu ele alacağız. Diyetisyenlerin ve beslenme uzmanlarının pek çoğunun ortak noktası orucu meyve suyuyla ya da hurmayla açmanın en doğru davranış olduğudur. Gün içerisinde açlıktan düşen kan şekerinin kısa sürede yükselmesi için doğal sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir. İftardan sonra ise en az 2 porsiyon taze meyve tüketmek gerekir.

    İftar dendiği zaman pek çoğumuzun aklına leziz yemeklerin yer aldığı muhteşem bir masa gelebilir. Ancak işin aslı hiçbir zaman böyle olmamalı. Uzun süre açlıkla sınanan midenin birden bire kalorili yemeklerle doldurulması ciddi sindirim sorunlarına neden olabilmektedir. Gün içerisinde miskin miskin oturan mide iftar saatinde nereden geldiğini şaşırıyor ve aşırı yükleme nedeniyle mide fesadı denilen olay gerçekleşiyor. Böyle bir duruma düşmemek için özellikle fazla yağlı yemekler, kızartmalar ve asitli içeceklerden uzak durmanız gerekir.

    Orucunuzu açtıktan sonra hemen su ile midenizi şişirmek yerine hafif bir çorba ile açılış yapabilirsiniz.. Mutlaka çorbanızı bitirince 5 dk midenize zaman tanıyın. Kendine gelmesini bekleyin. Çorbanızın az yağlı ve az salçalı olmasına dikkat edin.

    Çoranızı içtikten ve midenize ihtiyacı olan zamanı tanıdıktan sonra ana yemeğe geçebilirsiniz. Ana yemekte ızgara ya da haşlama et yemeği tercih edebilirsiniz. Fazla yağlı ve baharatlı olmaması önemlidir.

    Salata ile yemeğinizi renklendirebilirsiniz. Ekmeğin yanında bir avuç içi büyüklüğünde ekmek tüketebilirsiniz ancak ekmeğinde sıcak olmaması gerekir.

    Yemeklerden sonra tatlı tercih ediyorsanız yine biraz midenize zaman tanıyın ve tatlıya öyle başlayın. Tatlı olarak sütlü tatlılar tercih ederseniz kilo problemiyle karşı karşıya kalmamış olursunuz.