İdeal bir öğrenci veya idealist bir öğrenci nasıl olmalıdır?

'Soru Cevap' forumunda Misafir tarafından 28 Mart 2011 tarihinde açılan konu


  1. İdeal bir öğrenci veya idealist bir öğrenci nasıl olmalıdır?
     



  2. Cevap: İdeal bir öğrenci veya idealist bir öğrenci nasıl olmalıdır?

    1-Öğrenmekten asla bıkmamalıdır.;herzaman öğrenmeye istekli olmalı bilmediği konuları devamlı sormalı ve araştırmalıdır.
    2-ikinci olarak kusursuz bir şekilde ve ciddiyet içinde eğitmeni selamlamalıdır.
    3-Okuldaki başarı ya da başarısızlık öğrencinin tüm kişiliğinin bir değerlendirilmesi değildir, sadece belirli bir zaman aralığında öğrenmiş olduğu bilgilerin bir sonucu ya da ürünü niteliğindedir. Öğrencilerin okul başarılarının düşük olmasının önemli nedenlerinden birisi de verimli ders çalışma yollarını bilmemeleri ya da bu konuda yanlış alışkanlıklara sahip olmalarıdır. Verimli çalışma alışkanlığı, erken yaşlarda kazanılan ve bireyin tüm yaşamdaki başarısını etkileyen bir süreçtir.



    Öğrenci öğrenmeye hazır olan kişi demektir.Hazır olmak ise motive edilmiş,ihtiyaç duyulan araç, gereç ve envanterle donatılmış anlamına gelir.Diğer bir anlamda kendini disipline etmiş,motivasyonu tam,öğrenmeyi arzulayan,kendisine belirli bir hedef koyan bu hedefe ulaşmak için ise kendisini planlayan sosyal ve kültürel doyumluluğa ulaşan ,aile ve arkadaş ilişkilerinde sınırları olan,zamanı iyi yöneten kişiler iyi bir öğrenci katogorisinde değerlendirilirler.

    Okulla ,arkadaşlarımızla ,çevremizle,ailemizle elbette iyi ilişkiler kurmalıyız.İyi bir öğrenci olmak istiyorsak,bu ilişkilerimizi kırmızı çizgilerimizle sınırlamalıyız. Sorumluluklarımızı unutmadan iyi bir plan yapmalıyız.Başarıyı hedeflediğimize göre,Kendimize öz güveni miz olmalı,anne ve baba, yada okul, veya kendimiz kendimizi motive etmeliyiz.

    1-istekli olmalıyız
    2-motive olmalıyız
    3-öğrenme sürecinde aktif olarak bulunmalıyız
    4-Bilgiye ulaşmanın yolunu bilmeliyiz
    5-Öz güvenin verdiği bir rahatlıkla sitres ve kaygıdan uzak kalmalıyız

    Yukarıdaki ön görüler var ise eğer: Geri kalanında anne ve baba rol almalıdır. Anne ve babanın öğrenci için hazırlayacağı ortam ve öğrenmeyi destekleyici tutum ve davranışları, öğrencinin motvasyonunu artıracaktır.İyi hazırlanmış gürültüden uzak bir çalışma ortamı başarıyı artıracaktır. Hazırlayacağımız oda rengi çocuğun sevdiği renk ile boyanmalı. Işığı mutlaka göz uyumunun rahatsız olmayacağı güçte olmalı. Lüzumsuz, gereksiz eşyalardan arındırılmalı.Öğrenci kendi öğrenme tarzını zamanla keşveder.Biz dışardan bu konuda müdahele etmemeliyiz.Kimi öğrenci okuyup anlatarak,kimi öğrenci deneyerek,dinleyerek yada şema çizerek öğrenmeyi seçer.Öğrenci hangi yöntemle çalışacağını kendisi seçmeli

    Kapasitesini bilen bir öğrenci gerçekçi olmak zorundadır gerçekçi bir akademik hedef belirler. Sorunları ötelemez sorunları çözerek hedefine ilerler. Bu şartlarla çalışan öğrenci başarıyı yakalayacaktır. Kazandığı başarı ise öz güvenini geliştirecektir. Başardıkça çevresinin güvenini ve ilgisini de çekeceği için destek görecektir. Ödüllendirirken aşırıya kaçmadan ihtiyacı olan şeylerle ödüllendirmeli.Olumlu pekiştireçlerle ödüllendirirsek elde edemeyeceği ödüllerin hevesine kapılmaz

    Kendini motive edemeyen öğrenciler ise,dışardan mutlaka destek almalıdır.işte burada aile devreye girmeli.Bu tür öğrencileri harekete geçirmek aileye kalıyor.Çalışma ortamını aile hazırlamalı.Birlikte oturup tartışarak kararlarını almalılar,Çalışma saatlerini,dinlenme zamanlarını ,oyunlarını yada televizyon izlemeyi,bilgisayar kullanmayı iyi planlamalı. Öğren cilerin en çok zorlandıkları şey ;Öğrenmeyi istemedikleri konulardır.Basit gördükleri gereksiz gördükleri luzumsuz buldukları konularda öğrencinin motvasyonu düşer

    Ebeveyn devreye girerek: Senin bu şekilde çalışmandan gurur duyuyorum
    Başarmak için gösterdiğin gayretten ümitleniyorum
    Artık inanıyorum ki başaracaksın gibi motivasyon dürtülerini çalıştırmak gerekir.Karşımıza alıp onun seviyesindeki konularla sohbet etmek onu cesaretlen direcektir.yalnız öğrenci bu çalışmanın kendi sorumlupğu olduğunu bilmeli.Etkin okuma ,anlayarak hızlı okumada öğrenciyi heveslendirip destekleyecektir.Sınavdan korkmamayı öğrenmeli ve heyecanını yenmelidir.Çok olmamak kaydı ile hayatta örneklerle düşünmeye sevketmeli ve bunu yaparken yıldırıcı olmamalıdır.Yani çok öğütte çocuğu caydırabilir.