Hücre Yenileyici Besinler

'Şifalı Bitkiler' forumunda Aysell tarafından 27 Kasım 2011 tarihinde açılan konu


  1. Hücre Yenileyici Besinler nelerdir



    Midye

    Herkesin yemesi gereken bir besindir.Parlak saçlar istiyorsanız ve tırnaklarınız kırılgansa mutlaka istiridye yemelisiniz. Hücresel aktiviteyi mükemmel bir şekilde uyarır. Çinko, oluşumu ve dokuların gelişimi için gereklidir. Haftada en az 10-12 midye tüketmelisiniz.

    Pirinç

    Pirinç;özellikle de kahverengi pirinç silisyum açısından zengindir. Bu madde bağ dokularının önemli bir parçasıdır. Darı sayesinde cildin üst tabakası genç ve esnek kalır. Her gün mutlaka pirincin çorbasını ya da pilavını tüketin.

    Mantar

    Kırışıklıkların görünümünü önlemek ve taze bir tene kavuşmanızı sağlar. Gençlik iksiri özelliğinde güçlü antioksidanlar barındırır. Hücre yenileyici maddeler ihtiva eder.

    Peynir
    Tüm beslenme uzmanları peynir için bir kalsiyum deposu diyor.Kemikler ve dişler için bir yapı malzemesi olan peynir günde en az 25 gram yenilmeli.

    Polen
    Polen’in güzellikteki etkisi herkes tarafından biliniyor. Bileşimindeki vitamin ve mineraller başka pek çok besinde bulunabilenden çok daha fazla. Organizmayı zinde tutmak ve dengeli beslenmek için vücudun ihtiyacı olan eksik maddeleri tamamlamak ve korumak açısından yaşamsal önem taşıyor polen.. Güzellikte de çok önemli rol oynuyor: Lekeli ve bozuk görünümlü bir ten genellikle bedeninde gerekli ihtiyaç maddeleri eksik olan insanların sorunudur. Polen, ciltteki bu sorunların üstesinden gelir. Kanın atık maddelerden arındırılması yani temizlenmesi sonucunda, ciltte önemli değişiklikler olur. Polen bu görevi çok iyi yapar.

    Ginseng
    Bu bitki, insana dinçlik ve enerji verir. Doğal doping maddesi olarak kabul edilen ginseng, hücrelerin yenilenmesini sağlar ve sinir sistemini sağlıklı yapıya kavuşturur. Vücuda dinçlik ve rahatlık verir. Uykusuzluğa, yorgunluğa da iyi gelir. Bütün bu etkileri ile kan dolaşımını da uyarır.

    Kivi

    Kivi ,C vitamini ve Beta-karoten açısından zengindir. C vitamini elastikiyet ve cilt sıkılığından sorumlu kolajen üretimini uyarır. Doku onarımı ve çevre kirliliğden korunma için gereklidir. Beta-karoten, cildi güzelliştirir.

    Ceviz

    Günde 1 avuç tüketilmelidir.Ceviz, cildi nemlendirmek ve esnekliğini korumak için idealdir. E vitamini açısından zengindir. Cilt hücrelerini yeniler.

    Soya filizi: Vücudun kendi hormonları kadar etkili. Cildi dolduruyor ve gerginliğini sağlıyor.

    Ispanak, lahana: B vitamini bağ dokusunun sıkılığını destekliyor, selüliti önlüyor.

    Yeşil çay: Serbest radikallere karşı önemli hücre koruyucu maddeler içeriyor ve böylelikle yaşlılığın doğrudan hücrelerde durdurulmasını sağlıyor.