Hollywood Diyeti

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Alya tarafından 19 Aralık 2008 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]
    Hollywood Diyeti

    Yağın vücuttan doğru bir şekilde atılmamasının suçlusu yemekteki fazla şeker. Bunu keşfeden Amerikalı bilim adamları mükemmel bir çözüm geliştirdiler. Hollywood diyeti olarak da adlandırılabilecek bu beslenme şekline “Sugar Busters” adını verdiler. Bu inanılmaz diyette kalori saymak yerine gerçek karbonhidratlar hiç düşünmeden alınabiliyor ve rahatlıkla kilo verilebiliyor.

    Kate Winslet, Gillian Anderson, Christian Slater, Rachel Hunter ve Jeanne Tripplehorn bu diyet sayesinde istedikleri forma kavuştular. “Sugar Busters”ın prensibi oldukça basit: Yapmanız gereken tek şey, şekeri hayatınızdan çıkarmak. Bununla o bildiğimiz şekerden söz edilmiyor tabii. Vücut karbonhidratları eritirken kendi glikozunu üretebiliyor. Eğer karbonhidratlı yiyecekleri bolca alırsanız kan şekeriniz yükseliyor.

    Kan şekerinin yükselmesi sırasında vücut insülin üretiyor. Bu hormon glikozları ihtiyaç duyulan yerlere gönderiyor. Oralarda enerjiye dönüşüyor ya da enerji üretilmediğinde glikoz fazla ise yağ olarak depolanıyor. Kan şekeri ne kadar yükselirse, o kadar insülin üretilmiş oluyor ve bir o kadar da karbonhidratlar yağa dönüşüyor.

    Uzmanlar 3 ana ve 1 ara öğün öneriyorlar. Sadece bir tabak yemelisiniz. Saat 20:00’den itibaren kesinlikle bir şey yemeyin. Tatlı yiyeceklere ani bir istek hissederseniz de bir küçük çikolata parçası yiyebilirsiniz.

    Serbest
    · Tüm balık ve et çeşitleri
    · Sebze: Patlıcan, karnıbahar, enginar, fasülye, brokoli, bezelye, salatalık, lahana, marul, yeşil biber, mantar, maydanoz, kuşkonmaz, ıspanak, tatlı patates, domates, soğan
    · Meyve: Elma, şeftali, avokado, çilek, armut, greyfurt, tatlı karpuz, kiraz, kiwi, limon, mandalina, mango, kavun, portakal, üzüm
    · Süt Ürünleri: Yağ, yumurta, yoğurt, peynir, süt, krema
    · Doğal tahıllar
    · Fındık
    · Zeytinyağı
    · Çikolata (%60 ya da daha fazla kakao içeren)
    · Meyvesuları
    · Kahve, çay

    Yasak
    · Sebze: Patates, pirinç, havuç
    · Meyve: Muz, ananas
    · İşlenmiş şeker
    · İşlenmiş tüm beyaz un ürünleri, kek, bisküvi, beyaz ekmek, makarna
    · Çikolata (%60 ya da daha az kakao içeren)
    · Bira
    · Tatlı limonata, kola
    · Cornflakes
    · Popcorn
    · Bal
    · Dondurma