Hazımsızlık İçin Öneriler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Blue tarafından 22 Eylül 2010 tarihinde açılan konu


  1. Hazımsızlık İçin Öneriler
    Hazımsızlığa Ne İyi Gelir?
    Hazımsızlık Nasıl Geçer?



    * Bir oturuşta çok fazla yemek yemeyin.
    * Baharatlı yemeklerden kaçının.
    * Turunçgiller ve domates gibi yüksek miktarda asit içeren gıdaları tüketmeyin.
    * Sigarayı bırakın.
    * Alkollü içeceklerden uzak durun.
    * Kafeinli ve gazlı içecekleri tüketmeyin.
    * Karnınızı sıkan dar giysilerden kaçının. Bunlar mideye baskı yaparak içindekilerin yemek borusuna geçmesine neden olur.
    * Yedikten hemen sonra yatmayın veya uzanmayın.
    * Son yediğiniz yemekle yatma saatiniz arasında 2-3 saat olsun.
    * Yatağın baş ucu ayak ucundan en az 15 cm. yüksekte olsun. (Yüksek yastık değil, yatağın başucunu altına kitap gibi bir şeyler koyarak yükseltin veya özel reflü yastıkları kullanın) Böylece yatarken yediklerinizin yemek borusu yerine, bağırsaklara doğru akışı sağlanır.

    Bu önlemlerle dispepside düzelme olmadığında, doktorunuz semptomları hafifletmek için ilaç yazabilir. Dispepsiye neden olan yemekleri saptamak için bir yemek günlüğü tutulması da çok faydalı olacaktır. İnsanlar yazdıklarını sonradan incelerken bir anda yedikleri sırada fark etmedikleri önemli ipuçlarını görebiliyorlar.

    Bazen kalp krizleri de dispepsiye benzeyen belirtilere yol açabilir. Bu şikayetler aniden başladıysa ve sizin için olağan dışıysa ve ayrıca nefes darlığı, terleme veya çeneye, boyuna, kola yayılan ağrıyla birlikteyse derhal tıbbi yardım istenmelidir.

    Dr. Hasan İnsel