Hangi yiyecekler depresyona iyi gelir

'Hastalıklar' forumunda eftelya tarafından 18 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Balık: Son yıllarda omega 3 yağ asitleri üzerine yapılan hemen her araştırma bu esansiyel yağ asitlerinin depresyon tedavisine yardımcı olduğu yönünde sonuçlara sahiptir. Özellikle soğuk deniz balıkları olan somon, uskumru ve ton balığında bol miktarda bulunan omega 3 yağ asitleri merkezi sinir sistemi gelişimine katkıda bulunuyor. Yine yapılan çalışmalar bu tip balıkların yüksek oranda tüketildiği ülkelerde depresyon oranının diğer ülkelere göre daha düşük olduğunun altını çiziyor. Omega 3 yağ asidi alabilmek için sadece balık tüketmeniz gerekmiyor, keten tohumu yağı, kabak çekirdeği, ceviz de bu yağ asidi bakımından oldukça zengin. Doktorunuza danışarak balık yağı kapsülü de kullanabilirsiniz.

    Meyve ve Sebzeler: Vitamin, mineral, antioksidanlar ve diyet lifi bakımından zengin olan meyve ve sebzeler depresyonun belirtilerinin hafifletilmesi için kullanılabilir. Çilek, narenciye, muz, kavun, domates, yeşil yapraklı sebzeler, brokoli, kuşkonmaz, Brüksel lahanası fiziksel ve ruhsal sağlığınız için tüketebileceğiniz meyve ve sebzelerden bazıları.

    B Vitaminleri: Suda çözünebilen B kompleks vitaminleri sindirim sırasında gıdaların parçalanmasında kullanılır. Uzmanlar ayrıca, özellikle B6 ve folik asitin duygu durumu dengesine katkıda bulunarak depresyon belirtilerini hafiflettiğini söylemektedir. B6 vitaminini tahıl, patates, muz, nohut, tavuk, biftek, alabalık, ayçiçeği çekirdeği, fıstık ezmesi ve ıspanak gibi besinlerden alabilirsiniz. Folat ya da folik asit ise sığır eti, ıspanak, fasulye, kuşkonmaz, pirinç, ıspanak, brokoli ve bezelyede bol miktarda bulunur.
    B12 vitamini eksikliğinin depresyona neden olduğu konusunda kesin bir kanıt bulunmamasına karşın bu vitaminin beyin kimyasallarının düzenlenmesine yardımcı olduğu biliniyor. Uzmanlar B12 vitamini eksikliğinin “homosistein” birikimine yol açabileceğini ve depresyonu tetikleyebileceğini belirtiyorlar.

    E Vitamini: Yağda çözülen bir antioksidan olan E vitamini üzerine yapılan araştırmalar E vitamini eksikliğinin depresyon hastalarında görülen ortak bir sorun olduğunu ortaya koymaktadır. Buğday tohumu yağı, badem, ayçiçeği çekirdeği, ayçiçek yağı, aspir yağı, fıstık ezmesi, yer fıstığı, ıspanak ve brokoli gibi besinleri düzenli olarak tüketerek vücudun ihtiyaç duyduğu miktarda E vitamini alabilirsiniz.