Hangi vitamin nelerde var, nelere faydalı

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 27 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Hangi vitamin nelerde var?Hangi vitamin nelere yararlı?
    Hangi Vitaminler Ne işe Yarıyor?
    [​IMG]

    B6 VİTAMİNİ
    Neye yarar?
    Damarlara zarar veren ‘homocysteine’ isimli kimyasalın seviyesini düşürür.
    Dozu: 31-50 yaş: günde 1,3 mg 51+: Günde 1,5-1,7 mg
    Kaynaklar: Baklagiller, et, balık, turunçgiller, muz, karpuz.

    B12 VİTAMİNİ
    Neye yarar?
    Sinir hücrelerini korur. Hafızayı güçlendirir. Dozu: 31+: günde 2,4 mg. Kaynak besinler: Et ve süt gibi hayvansal ürünler, güçlendirilmiş tahıllar.

    C VİTAMİNİ
    Neye yarar?
    Katarakt ile meme ve mide gibi bazı kanser türlerine yakalanma riskini azaltır. Dozu: 31+: 75-90 mg
    Kaynak besinler: Turunçgiller, brokoli, dolmalık biber, lahana, çilek.

    FOLİK ASİT
    Neye yarar?
    Hamilelikte alınırsa doğumdan gelen kusurları önler, kolon kanseri ve Alzheimer’a karşı koruyucudur. Dozu: 31+: Günde 400 mcg. Hamilelerde: 600 mcg. Kaynak besinler: Ekmek, makarna ve kahvaltılık gevrekler, baklagiller, ıspanak, brokoli ve portakal suyu.

    A VİTAMİNİ
    Bulgu ve endişeler
    Görme yeteneğini korur, katarakt riskini azaltır. Ancak fazlası kemiklere zarar verebilir. Dozu: 31+: erkeklerde 3000 IU (uluslararası birim), kadınlarda 2333 IU Kaynaklar: Havuç, tatlı patates ve mango.

    D VİTAMİNİ
    Neye yarar?
    Kalsiyumla birlikte alındığında kemik kırılmasına karşı korur. Yüksek dozda alındığında kolon, meme ve yumurtalık kanserini önlemeye yardımcı olur.
    Dozu: 31-50 yaş: günde 200 IU 51-70 yaş: 400 IU Kaynak besinler: Süt ve tahıl, balık ve margarin.

    E VİTAMİNİ
    Neye yarar?
    Hücrelere zarar veren molekülleri etkisiz hale getirir. Prostat kanserine ve Alzheimer’a karşı korur. Dozu: 31+: Doğal kaynaklardan 22 IU veya 33 IU sentetik E vitamini.
    Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, kabuklu yemişler, bitkisel yağlar ile tahıllar.

    K VİTAMİNİ
    Neye yarar?
    Kan pıhtılaşması için gereklidir, kemikleri korur. Dozu: 31+: Günde 90-120 mcg (mikro gram).
    Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, süt ve süt ürünleri, yumurta, tahıllar ve karaciğer.

    KALSİYUM
    Bulgu ve endişeler
    Kemikler için çok önemlidir. Ancak bazı araştırmalar, çok yüksek dozda alınan kalsiyumla prostat kanseri arasında bağlantı olduğunu gösterdi. Dozu: 31-50 yaş: günde 1000 mg 51+: günde 1200 mg
    Kaynak besinler: Süt, peynir, yoğurt, brokoli, lahana ve portakal suyu.

    MAGNEZYUM
    Neye yarar?
    Kalbi korur ve kan basıncını düşürür. Dozu: 31+: Erkeklerde 420 mg, kadınlarda 320 mg.
    Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, fıstık, ceviz, tam tahıllardan yapılan spagetti, tahıllar ve baklagiller.

    POTASYUM
    Neye yarar?
    Hipertansiyon riskini azaltır, kemiklerin mineral yoğunluğunu artırır.
    Dozu: 31+: günde 4700 mg Kaynak besinler: Kırmızı ve beyaz et, balık, süt, bamya, muz, domates, dolmalık biber ve portakal.

    DEMİR
    Neye yarar?
    Kandaki oksijen akışını sağlar. Vejetaryenlerin ekstra demire ihtiyacı olabilir. Dozu: 31-50 yaş: Erkeklerde günde 8 mg, kadınlarda 18 mg. Kaynak besinler: Et, tahıllar, yumurta, kabak çekirdeği, kepek ve ıspanak.

    SELENYUM
    Neye yarar?
    Bazı kanser türlerinden korur. Özellikle prostat kanseri riski taşıyan erkeklere faydalıdır. Dozu: 31+: Günde 55 mcg Kaynaklar: Deniz ürünleri ve karaciğer.