Hangi Vitamin Ne İşe Yarar

'Sağlık Rehberi' forumunda EyLüL tarafından 20 Mayıs 2012 tarihinde açılan konu


  1. Hangi Vitamin Neye Yarar


    Vitamin Nedir Hangi Vitamin Ne İşe Yarar

    Vitaminler sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir.

    Vitamin Latince yaşam anlamına gelen vita sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır.

    YAĞDA ERİYEN VİTAMİNLER : A, D, E ve K vitaminleridir.

    SUDA ERİYEN VİTAMİNLER : B grubu vitaminler ile C vitaminidir.

    [​IMG]

    A vitamini


    Kaynakları
    Hayvansal yiyeceklerden balık, karaciğer, süt ve süt yağı, yumurta sarısı, yeşil sebze ve meyveler.

    Ne işe yarar
    Gözün değişik ışık durumlarında görebilmesi, büyüme ve gelişmeye yardımcı olur. Üreme fonksiyonlarında gereklidir. Enfeksiyonlara karşı koruyucudur.

    E vitamini

    Kaynakları
    Günlük yiyeceklerde yeterli miktarda bulunur.

    Ne işe yarar
    Kan hücre hemolizini önleyerek aneminin önlenmesi, organizmada oluşan oksijen içeren serbest radikalleri etkisizleştirerek kanser oluşum riskini azaltma. Katarakt oluşumunu geciktirme.

    D vitamini

    Kaynakları
    Balık karaciğeri yağında yoğun olarak bulunur.

    Ne işe yarar
    Kalsiyum metabolizmasını düzenler, kemiklerin ve dişlerin sertleşmesinde etkilidir.

    K vitamini


    Kaynakları
    Lahana, karnıbahar, ıspanak ve soya fasulyesinde bulunur.

    Ne işe yarar
    Kanı pıhtılaştırır.

    C vitamini

    Kaynakları
    yeşil sebzeler, turunçgiller, çilek, domates, kuşburnu, maydanoz, kivi

    Ne işe yarar
    Kılcal kan damarlarının olmasını sağlar. Yara iyileştirmesini hızlandırır. Vücudu enfeksiyon ve bakteri toksinlerinden korur. Kan kolestrol düzeyinin düzenlemesinde yararlıdır. Kanser riskini azaltır.

    B5 vitamini


    Kaynakları
    Dana eti, karaciğer, balık, tavuk, yumurta, peynir, fasulye, tüm tahıllar, hububatlar, karnabahar, bezelye, avakado, patetes, mısır, kuru yemişlerde de bolca bulunur.

    Ne işe yarar
    Karbonhidrat, lipid ve protein metabolizmasında rol alır. Sinir sisteminin çalışmasında önemli olan asetil kolin oluşumunda etkindir.

    B2 vitamini

    Kaynakları
    Süt, et ve yumurta gibi hayvansal protein kaynağı yiyecekler, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagil ve maya.

    Ne işe yarar
    Protein ve yağ metabolizmasındaki enzimlerin çalışmasında yardımcı.
    B6 vitamini