Hangi Gıdalar Neye İyi Geliyor

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 10 Haziran 2010 tarihinde açılan konu


  1. Doğal Tedaviler ve Çözümler,
    Hangi Renk Gıda Neye İyi Gelir


    [​IMG]

    Hiç düşündünüzmü meyve ve sebzelerin renkleri hayatımızı nasıl etkiliyor?
    ABD Kanser Derneği ve John Hopkins Hastanesi'nin yaptığı ortak araştırma renklerin hastalıklarla yakın ilişkisi olduğunu ortaya çıkardı.Sebze ve meyveden zengin diyet kanser ve kronik hastalık riskini azaltıyor. Beyazlar kolesterolü düşürürken, morlar kanser ve hafızada çok etkili.


    Yapılan araştırmalar sonucunda, günlük olarak 5 ve üzerinde renkli sebze ve meyve tüketiminin sağlıklı yaşam için çok önemli olduğunu kanıtladı.

    Sebze ve meyvelerin sağladıkları vitamin, mineral, posa ve fitokimyasallar ile sağlığı geliştirdikleri, yaşlanmanın neden olduğu etkileri önledikleri, kanser ve kalp hastalıkları riskini azalttıkları belirlendi.

    BEYAZ GIDALAR
    Beyaz renkli besinler LDL kolesterolü düşürüp, kalp hastalıkları riskini azaltıyor. Muz, armut, karnabahar, sarımsak, soğan, mantar, patates gibi beyaz renkli besinleri tüketerek kalp hastalıkları riskinizi minimuma indirmeniz mümkün.

    MAVİ VE MOR GIDALAR
    Mavi ve mor renkli besinler etkisini en çok hafıza üzerinde gösteriyor. Bu renkteki gıdalar pek çok kanser türüne (başta Prostat Kanseri olmak üzere) yakalanma riskini azaltıyor. Dolaşım sisteminin korunmasına ve sağlıklı yaşlanmaya da yardım ediyor. Erik, siyah üzüm, patlıcan, böğürtlen, incir, yaban mersini, Lahana gibi besinleri yoğun tüketmeye özen gösterin uyarısında bulunuyor uzmanlar.

    SARI VE TURUNCU GIDALAR
    Sarı ve turuncu renkli besinler bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlıyor. Göz ve kalp hastalıklarına karşı kalkan oluşturuyor. Portakal, şeftali, mango, kavun, havuç, ananas, üzüm, balkabağı, kayısı, sarı elma, mısır bu renk besinler arasında.

    YEŞİL GIDALAR
    Yeşil renkli besinler kemikleri koruyor, dişleri güçlendiriyor, göz sağlığına zarar gelmesini önlüyor. Bazı kanser türlerine yakalanma riskini de azaltıyor. Yeşil renkli gıdalar arasında kivi, ıspanak, brokoli, brüksel lahanası, marul, lahana, avakado, yeşil elma, salatalık, biber, taze soğan, roka gibi besinler yer alıyor.

    KIRMIZI GIDALAR
    Domates, kırmızı elma, çilek, karpuz, ahududu, kiraz, turp gibi kırmızı besinler sağlık açısından oldukça önemli. Kırmızı renkli besinlerin Alzheimer hastalığından korunmada başrolü oynadığı artık kanıtlandı. Kırmızı besinler, kalbin kan akımını düzenliyor ve üriner sistemin sağlığını da koruyor.
    Alıntı
     



  2. Cevap: Hangi Gıdalar Neye İyi Geliyor

    Bilincli ve saglikli yasam icin faydali bilgiler, Tesekürler.

    Emegine saglik.