Hangi Besin Hangi Vitamini İçerir?

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve SümbüL tarafından 17 Haziran 2010 başlatılmıştır.

  1. SümbüL

    SümbüL Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.567

    hangi besin hangi vitamini içerir
    besinlerin vitaminleri
    Hangi Besinler Vitamin İçerir



    Yediğimiz her besinde ayrı bir vitamin , ayrı bir zenginlik vardır..

    Besin Grubu
    Günlük miktar (gram)

    1-2 yaş
    3-6 yaş

    500
    500

    Süt ve ürünleri
    kemik gelişimi ve sağlığı için gerekli kalsiyumun en önemli kaynağıdır.
    Süt veya yoğurt, 25 gr. peynir 100 gr. süt yerine geçer.


    60-70
    90-100

    Et, tavuk, balık, yumurta, kuru baklagil, fındık vb.
    Protein, demir, çinko ve bazı B vitaminlerince zengindir. Kuru baklagil, fındık, fıstık gibi yiyeceklerde E vitamini ve magnezyum, yumurtada A vitamini var.

    1 adet yumurta, 1 kaşık kıyma veya küçük parça et, balık eti, tavuk, 3-4 kaşık pişmiş kuru baklagilli bir yemek.


    250
    300

    Taze sebze ve meyvalar Havuç ve yeşil yapraklı sebzeler
    A vitaminince; portakal, mandalina gibi meyvalar ile yeşil yapraklı sebzeler, çilek, domates C vitaminince; taze sebze ve meyvalar E vitamini, folat ve riboflovince de zengindir.
    4-5 kaşık pişmiş yemek veya salata, büyüklüğüne göre 2-3 adet meyva. (Turunçgil, domates, şeftali, elma vb.)

    Tahıllar: Ekmek, bisküvi vb.
    50
    100

    Pirinç, bulgur, makarna, un
    40
    50

    Enerji kaynağıolarak tüketilir. Az miktarda protein ve bazı B vitaminleri içerir. En değerlisi bulgurdur.
    1-2 dilim ekmek, 4-6 kaşık pilav veya makarna, dolmalar, kek ve kurabiyeler.

    Protein
    Süt ve ürünleri, et, yumurta, kuru baklagiller
    Dokular, kemik ve derinin ana yapı malzemesidir. Büyüme ile doğrudan etkilidir.

    Karbonhidrat
    Tahıllar, meyve, süt ve süt ürünleri
    Vücut fonksiyonlarının devamı için enerji sağlamak, kasları çalıştırmak

    A vitamini
    Koyu yeşil yapraklı sebzeler, turuncu renkli meyvalar, yumurta sarısı, karaciğer, tereyağı, margarin
    Büyüme, gelişme, bağışıklık sisteminin gelişimi, görme fonksiyonu, derinin sağlığı için gereklidir.

    D vitamini
    Güneş ışını, balık yağı, süt ürünleri
    Kemik ve dişlerin gelişimini sağlar

    E vitamini
    Yağlı tohumlar, yeşil yapraklı bitkiler, tahıllar, kuru baklagiller, yumurta, karaciğer
    Hücre zarının dayanıklılığını sağlar, zararlı öğelerden korur, oksijen kullanımını artırır

    C vitamini
    Yeşil yapraklı sebzeler, turunçgiller ve diğer meyvalar, domates, yeşil biber...
    Bağışıklık sistemini geliştirir, dokuyu onarır, vitamin ve minerallerin kullanımını sağlar, damar dayanıklılığını arttırır

    Kalsiyum
    Süt ve süt ürünleri, pekmez, susam, fındık, fıstık, yeşil yapraklı sebzeler, kurutulmuş meyvalar
    Kemik ve dişlerin yapımı, gelişimi ve sağlığının korunmasında etkilidir. Kan pıhtılaşmasını sağlar.

    Fosfor
    Süt ve süt ürünleri, et, sakatat, kuru baklagiller
    Kemik ve diş yapısı için önemlidir

    Demir
    Et, yumurta,kuru baklagiller, kuruyemişler, pekmez
    Kansızlığı önler

    Sodyum
    Tuz, tuzlanmış besinler, peynir, süt,et
    Hücre çalışmalarında etkilidir

    Potasyum
    Sebze ve meyveler
    Hücre çalışmalarında etkilidir