Hangi aktivite kaç kalori yakar

'Bunları biliyormusunuz' forumunda Aysell tarafından 17 Haziran 2010 tarihinde açılan konu


  1. Hangi aktivite daha çok kalori yakar
    kalori yakmanın yolları nelerdir?
    Aktiviteler ve yaktıkları kalori miktarı



    Yukarıdaki soruların hepsine aşağıdaki yazıda cevap bulabilirsiniz;)

    [​IMG]

    Yüzme: Yüzerek, yarım saatte 360 kalori yakmanız mümkündür. Ayrıca size mükemmel bir vücut antrenmanı sağlar. En iyi yüzme antrenmanı ise mesafe idmanıdır.

    Kaya tırmanışı: Kaya tırmanışında bir kayadan diğerine ulaşmak için fazla enerjinizi atarsınız. Kaya tırmanışında her yarım saatte yaklaşık 371 kalori yakarsınız, ama kalbiniz için bunu çok sık tekrarlamayın.

    Kürek sporu: Kürek çekmek aynı zamanda dayanıklılığı, gücünüzü artırır ve omuzlarınızdaki, uyluğunuzdaki ve pazılarınızdaki kasları güçlendirir. Kürek sporu, fazla enerjinizi atmanın ideal yollarından biri. Yarım saatte 280 kalori yakabilirsiniz.

    Koşu:
    Koşmak aynı zamanda size kalp ve solunumla ilgili antrenman olanağı sunar. Öncelikle iyice ısının, uygun ayakkabılarınızı giyin ve sakatlanmamak için uygun bir tempoda koşun. 30 dakikalık bir koşu 450 kalori harcamanızı sağlayacaktır.

    Kros kayağı:
    Kar yağarken dışarıda olmak metabolizmanızı hızlandırır. Karla haşır neşir olan kişi yarım saatte yaklaşık 270 kalori yakarsınız. Değişik zeminler ise iyi bir mesafe idmanı sağlayacak.

    Boks: Kalp ve solunumla ilgili sağlığınızı ve kas dayanıklılığınızı yükseltir. Ringde ayakta kalmak için yeterince hareket ederseniz, her 30 dakikada 325 kalori kaybedersiniz.

    Bisiklet sürmek: Bisiklet kullanmak mükemmel bir egzersiz ayrıca iyi bir kardiyo yani kalple ilgilidir. Hızınıza bağlı olarak yarım saatte yaklaşık 300 ya da 400 kalori yakarsınız. Bisiklete binme ayrıca iyi bir kardiyo (kalple ilgili) idmanı sağlıyor.

    Tenis:
    Tenis oynamak, kalp ve solunum ile ilgili sağlığınızı desteklerken yarım saatlik bir sürede yaklaşık 250-300 kalorinizi yakar. Eğlenceli bir oyun olan tenis, güç, çeviklik ve reaksiyon süresi gerektirir. Ayak bileğinizi sakatlamamak için uygun spor ayakkabı seçmeye dikkat edin.

    Raket topu: Çalkalayarak yarım saatte yaklaşık 300 kalori yakabilirsiniz. Vücudunuzun alt bölümünü güçlendirir ve sağlamlığını artırır. Ayak bileğinizi burkmamaya ve bunun için önceden ısınmaya özen göstermelisiniz.

    Buz pateni: Paten, uyluğunuz, kalçanız, diz arkasındaki kirişiniz için kusursuz bir egzersizdir. Buz pateni yapmak, eklemlerinizi zorlamadan koşmanın tüm faydalarını sağlar. Buz üzerinde yarım saat paten yapmak, 252 kalori yakmak anlamına gelir.

    Basketbol: Basketbol, esnekliği, dayanıklılığı ve kalp- solunum sağlığını geliştirir. Ani burkulmalara ve dönüşlere karşı önceden ısınma hareketleri yapmalısınız. Basketbol oynarken durmadan hareket ederek yaklaşık yarım saatte 288 kalori yakabilirsiniz.