Hamilelikte Uyku Düzeni

'Bebek Bakımı' forumunda Wish tarafından 20 Eylül 2010 tarihinde açılan konu


  1. Gebelikte Uyku düzeni
    Hamilelikte Uyku Problemi
    Gebelikte Uykusuzluk


    [​IMG]



    Hamile kaldığınızdan bu yana uyku uzak bir anı mı oldu? Mide bulantısı, yanması ve sürekli tuvalete gitme ihtiyacı şimdi günlük hayatınızın bir parçası olmuşken, uyumanın sizin için zorlaşmasına şaşırmamak gerek. Hemen hemen bütün kadınlar, hamileliklerinin bir bölümünde uyku zorluğu çekerler. Sabaha karşı 3'te tavana bakarken, dünyanın her yerinde sayısız hamile kadının uyanık olduğunu bilmek de pek rahatlatıcı değildir. Hamilelikte üçer aylık dönemlerde karşılaşabileceğiniz sorunlar farklı farklıdır.

    1- Aniden gelen kestirme ihtiyacı

    Hamileliğinizin ilk aylarında, gün boyunca çok uykulu hissetmeye başlayacaksınız. Bu aniden gelen kestirme isteğine, üreme sistemini düzenleyen, aynı zamanda yatıştırıcı etkisi de olan kadınlık hormonu progesteronun seviyesindeki yükselme sebep olur. Bu doğal kimyasalın artışı normal bir iş gününü yorucu bir maratona çevirebilir; kendinizi grip yüzünden yere çakılmış gibi hissedebilirsiniz. Progesteron sizi uykulu hissettirse de, aynı zamanda gece uykunuzu da bozabilir, bu da gün boyunca daha çok yorulmanıza yol açar. Bu problemin üstesinden gelmek için gerçekte yapabileceğiniz bir şey yoktur, tek yapabileceğiniz uyuyamasanız bile dinlenebileceğiniz her fırsatı değerlendirmektir. Yataktaki zamanın çok azını uyuyarak geçirdiğinizi hatırlayın ve ne zaman uykunuz gelirse hemen az da olsa kestirin.

    2- Rahat bir uyku pozisyonu bulamamak

    Hassaslaşan göğüsleriniz rahat bir uyku pozisyonu bulmanızı güçleştirebilir, özellikle de yüzüstü yatıyorsanız. Hamileliğinizin ilk üç ayı bebeğinize doğru iyi bir kan dolaşımı sağlayacak ve beslenmesini geliştirecek, aynı zamanda böbreklerinizin artık ve sıvıları atmasına yardımcı olacak olan sol tarafınıza yatma egzersizi yapmanız için en iyi zamandır. Bu pozisyona ne kadar çabuk alışırsanız, karnınız büyüdüğünde o kadar iyi uyuyabiliyor olacaksınız.

    3- Sürekli idrara çıkma ihtiyacı

    Bir diğer uyku hırsızı büyüyen rahminizdir: İdrar torbanıza baskı yaparak tuvalete inanamayacağınız kadar çok gitmenize yol açar. Sürekli tuvalete gitmekten bıktıysanız, gün boyunca çok sıvı tüketin, ama akşamüstü ve akşam azaltın ya da bırakın. Merak etmeyin bu da geçecek Eğer gece uyanık ve gündüz tükenmiş hissettiğiniz bir kısır döngüye girmiş gibiyseniz, yalnız değilsiniz. Hamile kadınların yandan fazlası çalışma haftasında en az bir kere şekerleme yaparken, %60'ı haftasonu en az bir kere şekerleme yapar. Sonuç olarak: İlk üç ayın yorucu olacağını bekleyin ve vücudunuz yavaşlamanızı veya dinlenmenizi söylediğinde ona kulak verin. İkinci üç ay: halen uyuyabiliyorken keyfini çıkarın. Vücudunuz hormonal ve fiziksel değişiklere adapte olurken, bir kaç kramp, çılgın rüyalar, sıkışıklık nöbetleri hariç daha iyi uyuyabilirsiniz. Uykunuz daha düzenli hale gelirken, ani enerji yenilenmesi ekstra bir uykuya ihtiyacınız olmaması veya istememeniz anlamına gelebilir.

    4-Önemli bir uyku düşmanı: Mide yanması

    Mide yanması probleminiz varsa ve ilaç kullanmıyorsanız, yatmadan önceki iki saat boyunca yemek yememeye özen gösterin. Akşam yemeklerinizin hafif olmasına dikkat edin. Akşam yemeğiniz mutlaka bol kalorili tam bir akşam yemeği olmak zorunda değildir. Kahvaltı şeklindeki bir akşam yemeği tercih ettiğinizde mide yanmalarınız daha az olabilir.