Hamilelikte Sağlıklı ve Zararlı Yiyecekler

Konusu 'Hamilelik ve Doğum' forumundadır ve EyLüL tarafından 11 Ekim 2011 başlatılmıştır.

  1. EyLüL Üye

    Gebelik (hamilelik) döneminde beslenme ve kilo alımı
    Hamilelikte Beslenme,Sağlıklı ve Zararlı Yiyecekler
    Gebelikte Döneminde Sağlıklı ve Zararlı
    Besinler nelerdir

    Değerli Anne adayları bebeğiniz için en iyisini istiyorsunuz elbette bizlerde hamleliğiniz süresince nasıl sağlıklı ve dengeli beslenmeniz gerektiğini konularımızda derlediğimiz yazılarımızla sizlere bu bilgileri sunmaya çalışıyoruz.
    Hamile olduğunuz dönemde yediklerinizin, bebeğinizin büyümesim ve gelişmesi, vücudunuzun da oluşan değişikliklerle başa çıkabilmesi için yeterli enerji ve gıdaları sağlayacak şekilde olmasına dikkat etmeniz gerekir. Bu yazıda, hamile olduğunuz dönemde sağlıklı yiyecekler seçmenize yardımcı olacak pratik tavsiyeler bulunmaktadır.

    Doğacak olan bebeğinizin besin kaynağı sizin ona sunduğunuz depolarınızdır.“Bebek; ihtiyacı olan gıdaları, kordon aracılığı ile sizin kanınızdan temin eder. Dolayısıyla kanınızda dolaşan besin öğelerinin kalitesinden 1. derecede sorumlusunuz demektir.”


    Belenmede dikkat edilicek hususlar nelerdir?

    Sık sık az az yemeli
    Sindirimi güç gıdalardan kaçınmalı
    Bol su içilmeli
    Posalı gıdalar alınmalı
    Hazır gıda ve içeceklerden kaçınmalı
    Fazla tuzlu baharatlı şekerli yağlı hamurlu yiyecekler yenmemeli
    Günlük ekmek miktarı 3 orta dilimi geçmemeli
    D vitamini ihtiyacı için güneş ışığından yararlanmalı
    Uzun süre aç kalmamalı
    Sağlık personelinin vereceği kan ve vitamin hapları düzenli kullanılmalı
    Gebelik boyunca 9-12 kilodan fazla kilo almamalı

    Gebelikte en zararlı besinler nelerdir?

    Genel olarak tatlı ve şekerlemeler

    Şekerli marmelatlar

    Likörler

    Gazlı ve şekerli içecekler (Kolagazoz vb.)

    Aperatifler

    Kızartmalar

    Çok fazla kahve ve/veya çay

    İki kişilik yemek
    [​IMG]
    Gebelikte kalori 3 nedenden dolayı gereklidir. Bunlar gebeliğe bağlı yeni dokuların yapımı, bu dokuların idame ettirilmesi ve gebe vücudun hareketi için gerekli olan enerjinin sağlanmasıdır.

    Gebe bir kadın gebe olmayana göre günde yaklaşık 300 fazladan kaloriye ihtiyaç duyar.Bu yaklaşık 2300 kalori/gün dür. gebelikteki kalori tüketimi ilk 3 ayda en az düzeydeyken bu dönemden sonra hızlı bir artış gösterir. Ikinci 3 ayda bu kaloriler başlıca annedeki büyümeyi karşılarken son 3 ayda ise temel olarak fetus ve plasentadaki büyümeye harcanır.Normal sağlıklı bir kadında tüm gebelik boyunca önerilen kilo artışı 11-13 kg'dir. Bu 11 kilonun 6 kilosu anneye, 5 kilosu ise bebeğe aittir.

    Dikkat edilmesi gereken noktalar
    Yemek yaparken, yemekler arasında ve tuvaletten sonra mutlaka ellerinizi iyice yıkayın
    Aynı mutfak malzemesi ile farklı yemekler yapmayın
    Kullanilmis mutfak malzemelerini yikamadan yeniden kullanmayin.
    Yemek pisirirken çig etin diger malzemeler ile temas etmemesine dikkat edin.
    Çig eti buzdolabinda sikica paketleyerek saklayin.
    Pasli konserve kutularini kullanmayin
    Pastörize edilmemis süt içmeyin
    Özellikle dondurulmus etleri pisirmeden önce iyice çözülmesini bekleyin
    Erittiginiz bir gıda maddesini asla yeniden dondurmayin
    Pismis bir yemegi sadece 1 kez daha isitin kalanini atin.
    Yemegi isitirken tamaminin iyice isinmasina özen gösterin.
    1 gün bile geçmis olsa kullanim tarihi geçmis hiçbir ürünü asla kullanmayin.
    Buzdolabinizin içindeki sicakligin en fazla 4 derece olmasi gerektigini unutmayin.
    Restoranlarda önceden pisirilip sicak kalmasi için isik vb. altinda bekletilen yiyeceklerden uzak durun.
    Hazirlanisi ve saklanisi konusunda emin olmadiginiz hiçbir besin maddesini yemeyin.
    Evde hayvan besliyorsaniz mutfaga sokmayin.

    Son düzenleme: 11 Ekim 2011