Hamilelikte nasıl beslenmeli?

'Bebek Bakımı' forumunda Yasemin tarafından 21 Aralık 2013 tarihinde açılan konu


  1. Hamilelik Döneminde Beslenme


    Hamilelik döneminde bayanların nasıl beslenmesi konusunda çokda bilinçli olmadıklarını düşünüyorum.Gerçi büyük şehirlerde doktor kontrolü altında hamilelikleri takip edilen kadınlar çok daha şanslılar.En azından bir yol gösterenleri oluyor kırsal kesimde yaşayan kadınalr için aynı şey söz konusu değil malesef.Onlarda büyüklerinin tavsiyelerine göre beslenmeye çalışıyorlar.

    Bu yazımzıda sizlere hamilelikte nasıl beslenilmesi gerektiği konusunda kısa bilgiler vermek istiyoruz.Gebelik döneminde nasıl besleneceksiniz yazımızı okuyarak bunu daha iyi öğrenebilirsiniz.


    Gebe kadınların en çok dikkat etmesi gerekenlerden birisi, güne kahvaltı yaparak başlamaktır. Ana öğün ve ara öğünler belirlenmeli, düzenli olarak bu öğünlerde yemekler yenilmeli, meyveler tüketilmelidir. Sabah kahvaltısı gebelik döneminde alınan kiloların hızını yavaşlandıracaktır. Ayrıca güne sabah kahvaltısı ile başlamak kan şekerini de dengeleyecektir.

    gebelikte-beslenme.

    Gebelik döneminde, özellikle beslenme konusundaki küçük ayrıntılar, anne ve bebek sağlığı açısından risk yaratabiliyor. Uzmanlar; anne adaylarını az pişmiş yumurtadan, deniz ürünlerine kadar pek çok besinden uzak durmaları için uyarıyor. Hamileyken kendi sağlığınıza dikkat etmek, bebeğinizi de korumanın en iyi yoludur. İşte, hamilelikte beslenme konusunda dikkat etmeniz gerekenler:

    Küflü ve pastörize edilmemiş sütten yapılan peynirler: Pastörize edilmemiş yumuşak peynirlerde; erken doğum, düşük ve doğum kusurlarına yol açan listeria (tehlikeli bir bakteri cinsi) bulunur. Pastörize sütten yapılmış her tür beyaz peynir, kaşar peyniri ya da diğer tür peynirler rahatlıkla yenebilir. Peynir iyi bir kalsiyum kaynağı olduğundan, hamileler için gereklidir. Bebeğinizin kemik ve diş gelişimine faydası olacaktır.

    Yumurta: Az pişmiş yumurta ve pişmemiş yumurta içeren mayonez gibi yiyecekler hamileyken tüketilmemeli. İyi pişmiş ya da katılaşana kadar kaynamış yumurtanın bir zararı olmaz.Az pişmiş ya da çiğ et: Çiğ ya da az pişmiş et kesinlikle yenmemeli. Az pişmiş ve çiğ ette toksoplazma riski vardır. Toksoplazma, düşüğe ve doğum kusurlarına neden olabilir. Et ve tavukları, hiç pembelik kalmayana kadar pişirmelisiniz. Buzluktan çıkan etleri, iyice çözülmeden pişirmeyin.

    Deniz ürünleri: Deniz ürünlerini, bakterilerinin ölmesini sağlamak için iyice pişirdikten sonra yiyebilirsiniz.
    Balık: Konserve balıkları haftada iki kereden fazla yemeyin.